Jag har nu äntligen fått flyttat till en större lägenhet (gjorde det i lördags) och måste nu få berätta om en av mina Ancistrus.
Dagen innan flytten så flyttade jag över mina fiskar till två mindre kar. När jag skulle håva in mina Ancistrus så upptäckte jag att en fattades men tänkte att den är väl död då, det har ju hänt förr?
Fiskarna var borta, växterna med och även vattnet. Nu var det dags att ta upp sanden som jag la i en hink.
Timmarna gick och jag satte mig framför tvn och slappade en stund när jag hörde något rassla, men kunde inte förstå vad det var. Jag och min sambo kollade runt för att hitta det som lät men inget resultat. Det hela började att kännas läskigt för jag hörde något men kunde inte förstå vad.
När jag utan att leta råkade titta i hinken med akvariesanden så låg min "Döda" Ancistrus där och den LEVDE!!! Utan vatten! Kan inte förstå hur det hela gick till men den klarade sig utan vatten i flera timmar och den lever fortfarande fast nu med vatten.
Finns det någon som förstår det här och kan ge mig en förklaring på hur den överlevde? Klarar fiskar sig utan vatten så länge? LÅter omöjligt men den gjorde det .... [:O][8D]