Min Älskling är död !!!

#1 - 13 oktober 2004 22:02
När jag kom hem idag efter jobb så låg min odlings hona (Mosaik Gurami) död på bottnen. Och jag som igår kväll hade gjort i ordning deras lekkar för det var dags med en ny kull igen. Till min fråga. Kan jag ersätta henne med en egen odlad hona? Alltså hon kommer att lägga ägg med sin Pappa, eller skall jag rusa iväg och införskaffa en ny hona åt honom?

//Jesper
#2 - 13 oktober 2004 22:49
hmm det låter ju lite äckligt att vara mamma till sina syskon...
#3 - 14 oktober 2004 05:43
Tror nog att du kan introdusera en hona av en tidigare kull! Detta händer ju väldigt ofta i "barnakvarium" fulla av guppys och platy osv...
#4 - 14 oktober 2004 05:55
Jo, det gäller väl bara att variera honorna och hanarna efter ett par generationer, så att det inte blir inavel, eller?

Mvh Malawi´n
#5 - 14 oktober 2004 07:03
Tycker det känns onödigt att chansa, de är väl inte så förfärligt dyra heller eller har du kanske lite för bråttom?
#6 - 14 oktober 2004 19:23
Nej, jag är varken snål eller stressad:) Det var bara en allmän fråga då jag blev lite osäker själv, har idag varit och köpt 2 nya honor, i två olika butiker för säkerhets skull:) De skall få växa till sig lite först innan de sätts till lek. Tack alla för visat intresse och uttryckta synpunkter..!

Mvh Jesper

Annons