Min älskade hund har gått bort

#1 - 19 september 2006 10:57
I natt fick jag åka till veterinären och avliva min hund. Jag upptäckte i går halv 10 att han andades lite fort. Jag tänkte det går nog över, han åt mat som vanligt. Sedan efter idol när vi skulle gå och lägga oss märkte jag att det var värre. Han kunde inte ligga ner för då fick han andnöd/hosta.
Det var bara att åka till veterinären mitt i natten. Buster hade vätska i buken, på lungerna och hon hörde ett blåsljud på hjärtat. Det gick mycket lugnt till när han somnade in, trevlig veterinär och veterinärsassistent.
Buster har varit en aktiv och mycket klok hund. T.ex. lärde han sig i somras att öppna vår nätdörr både invändigt och utvändigt, detta kan inte vår rottis. Snäll mot barn och katter. De sista åren har han verkligen tacklat av.
Han är djupt sörjd av hela familjen.
#2 - 19 september 2006 11:05
Beklagar sorgen.. :(
#3 - 19 september 2006 11:06
Tråkigt.Vi tog bort våran hund i Februari så jag vet hur det känns,som tur vad så hade vi en liten valp så det blev inte så tomt.

Thomas
#4 - 19 september 2006 11:10
Det är sex år sedan jag var tvungen avliva min Sasha, men det hugger fortfarande till i hjärtat när jag ser en likadan hund... :(
#5 - 19 september 2006 11:11
Vår rottis är nu 5½ så vi har en hund kvar. Nu ska jag och barnen åka och köpa blommer till hans grav. Vi begravde honom här hemma (vi bor på landet).
#6 - 19 september 2006 11:12
Birgitta W skrev:
Det är sex år sedan jag var tvungen avliva min Sasha, men det hugger fortfarande till i hjärtat när jag ser en likadan hund... :(

Jag tog bort min Nitra för tre år sedan och känner likadant..
#7 - 19 september 2006 11:15
fruktansvärt sorgligt *gråter*

det är bara sju veckor sen min Morran åkte till dom sälla jaktmarkerna...[:-118] [:-118] [:-118]

*skickar sympati och tröst kramar*
#8 - 19 september 2006 11:43
Vad skönt att ni ändå fick tag i en trevlig veterinär. Det är ju tungt nog ändå.
#9 - 19 september 2006 12:31
beklagar verkligen sorgen. det är jobbigt och otroligt tråkigt när sånt händer :(
#10 - 19 september 2006 13:39
Birgitta W skrev:

Buster var blandras så en likadan hund finns inte..[:-28]
#11 - 19 september 2006 13:45
solbacka skrev:
Det gick mycket lugnt till när han somnade in, trevlig veterinär och veterinärsassistent.

Det var så fint när vi tog bort våran moviestar det verkade som hon vistte att det var dags.Hon brydde inte om sig av sprutan och somnade så fint in i mitt knä,nu ligger hon och vilar i trädgården(bor på landet).

Thomas
#12 - 19 september 2006 13:47
Nu känns det bara tomt, har planterat blommor. En röd ros (Ingrid bergman), 2 minirosor (vitrosa) och 2 miniaster (blålila). Även satt ner krokos, små påskliljor och småtulpaner. Nu regnar det, mycket passande[:-28]Där Buster är begravd växer det också mycket vitsippor.
Jag ringde och pratade med min mor som alltid passat Buster om vi har varit någonstanns och hon berättade att hon hade varit och vaccinerat sin hund en Parson Jack Russel, drygt 1 år och veterinären hade hört blåsljud på hundens hjärta. De skulle vänta 6 månader sedan skulle de göra ultraljud för att se hur det är, bara skit idag![:-28]:([:-28]:(
#13 - 19 september 2006 16:48
Beklagar verkligen sorgen. Fick avliva vår Lemmy i december 2004 pga sjukdom(njurfel), det värsta jag har varit med om. Det finns lätta dagar och tunga dagar, idag är en tung. Lider verkligen med dig.
#14 - 19 september 2006 17:41
Beklagar sorgen [:(]
#15 - 20 september 2006 07:09
Beklagar sorgen!

Annons