Min Akvarium:D

#1 - 14 december 2008 17:23
Hej, Jag vill berätta lite om min akvarium...
54 Liters akvarium med 21 fiskar i har 6 Platys (2 hanar och 4 honor)
10 Neontetror och 5 Zebrafiskar har en stor sten i ca 10-15cm som jag plockade ute i naturen och en kruka med hål i. Som växt har jag nu bara 5 Cobambaväxter men planerar att köpa javamossa om jag kan hitta hur mycket brukar en Javamossa kosta?

Berätta gärna om din akvarium:)
- och fiskar
Intresserad av Platys:)
#2 - 14 december 2008 17:32
-200L- Temp på 25-27C ,inrett med svartgrus och svarta stenar, där har jag Zebrafiskar(röd,frankei,slöjform,vanlig)
Gul månplaty
Kilfläcksrasbora
Praktbotia
Zebrabotia
Kinesiskalgätare(gul,vanlig)
Corydoras (metall,fläckig,panda)
Mollys (black,gul,fläckig)
,, Växterna i karet är
,Anubias barteri var nana
Echinodorus osiris
Nymphaea sp
Vallisneria (brokbladig,gigantea)
Lobelia cardinalis
Microsorium pteropus
Ludwigia sp
Rhizophora mangle
Pistia stratiotes
Limnobium laevigatum
Limnophila heterophylla
Cladophora Aegagropila
Ceratophyllum demersum , detta 200L ska jag ev göra om till bräckvatten när tid och pengar finns. Använder Eheim ytterfilter

-30L- Kampfisk akvarium få växter med nästan enbart flytväxter. 1röd hane och 3honor. Temp 28-30C

-30L-Räk och Guppy kar, där har jag körsbärsräkor och olika odlingsformer av guppy plus Endlers som kom med av misstag!, jag skulle köpa vanlig zebrafisk med på köpet fick jag två Endlers yngel som hade fångats upp av misstag. som nu får leva med mina andra guppys. Växter i karet är Lobelia cardinalis och flytväxter. Temp 23-25C
Räkor i Karet är Amano,körsbär,pinocchio m.f

-54L- Ska inköpa ett Makropod par som ska vara där i, ska vara ett kallvattens kar med Asiatiska kallvattensväxter.
#3 - 14 december 2008 17:37
Kewell skrev:
men planerar att köpa javamossa om jag kan hitta hur mycket brukar en Javamossa kosta?

jag har hittat från 33-45kr
#4 - 14 december 2008 17:43
Flaxss skrev:
jag har hittat från 33-45kr

I Stockholm?
Isåfall vart?
#5 - 14 december 2008 17:47
Kewell skrev:

I Stockholm?

Isåfall vart?

På andra sidan av Sverige (Västra Götaland).
#6 - 14 december 2008 17:49
Flaxss skrev:
På andra sidan av Sverige (Västra Götaland).

Det var långt borta:(
#7 - 14 december 2008 20:10
Javamossa är ingen speciellt ovanlig växt, jag är säker på att du kan hitta den i Stockholm också. Du kan ju kolla på hitta.se eller eniro vilka zooaffärer som finns i närheten av där du bor, så kan du ringa dem och fråga om de har den hemma.
#8 - 15 december 2008 11:44
#9 - 18 december 2008 20:12
två saker: skippa fet stil och det heter mitt akvarium X)
#10 - 18 december 2008 20:25
två saker: skippa fet stil och det heter mitt akvarium X)

varför får man inte skriva i fet stil ? eller är det du som bestämmer vad man ska välja för text?

tycker det är behagligt för ögat att läsa fet stil än vanlig. synd att alla inte skrev i fet stil.
#11 - 19 december 2008 22:42
jaja, förlåt då jag menade som ett råd då det ser lite skrikigt ut med fet stil men jag kanske var den ende som tyckte det.
#12 - 19 december 2008 22:50
jaja, förlåt då jag menade som ett råd då det ser lite skrikigt ut med fet stil men jag kanske var den ende som tyckte det.

var ett barskt råd. däremot nånting som är jobbigt att läsa är en hel text med stora bokstäver.
#13 - 19 december 2008 23:39
ja jag skulle skrivit på ett annat sätt men gjort är gjort :P Kewell hur går det med akvariumet?
#14 - 19 december 2008 23:44
Allt annat än vanlig text och vanligt textspråk tycker många är irriterande att läsa tyvärr.

Vill du ändra i från fetstil och kursivstil så använd bara knappen "Ändra"

Bara till att markera hela texten och avmarkera B och I.

Sorry om jag är Off topic.
#15 - 20 december 2008 11:32
varför inte låta Kewell själv bestämma. jag tror h*n förstår hur man ändrar.
#16 - 20 december 2008 17:10
Flaxss skrev:
varför inte låta Kewell själv bestämma. jag tror h*n förstår hur man ändrar.

Sorry, men jag tyckte jag läste att nån inte trodde man kunde ändra?
Jag misstog mig kanske.
#17 - 20 december 2008 21:39
asså flaxss, take it easy så farligt var det väll inte?
#18 - 20 december 2008 21:45
asså flaxss, take it easy så farligt var det väll inte?

bara töntigt. och lite meningslöst ungefär som detta, stavas bara ett L i väl. antagligen råkade du trycka en gång för mycket eller kan du inte stava så bra. samma sak som att klaga när man skriver min eller mitt (med en vresig ton) antingen tänkte man på nåt annat eller har man svårt för att skriva. inte att anmärka och en del personer kan faktiskt ta illa vid.

men det är väl bara jag som är överkänslig för sånt.
#19 - 21 december 2008 23:58
ja, du har rätt, (lite pinsamt att efter att ha skrivit om någon annans stavning sedan stava fel själv xD) man ska inte kasta sten i glashus.

Annons