Microskop

#1 - 24 april 2006 09:44
Vet inte under vilken kategori jag ska lägga frågan så det får bli här :)
Jag undrar om någon vet var man kan köpa micrskop som inte kostar allt för mkt? Jag har letat begagnade på blocket med finns inga alls....

Jag lånade ett förut och fastnade på en gång! Så häftg att kunna se på te.x infusorier, alger, fiskägg osv.

Glad för svar!
/Malin
#2 - 24 april 2006 09:47
[quote=Dreeamcatcher]Vet inte under vilken kategori jag ska lägga frågan så det får bli här :)
Jag undrar om någon vet var man kan köpa micrskop som inte kostar allt för mkt? Jag har letat begagnade på blocket med finns inga alls....

Jag lånade ett förut och fastnade på en gång! Så häftg att kunna se på te.x infusorier, alger, fiskägg osv.

Glad för svar!
/Malin[/quote]

när ja köpte mitt mikroskop köpte ja de i en leksaksaffär. .
tror de va ganska riktigt o inte bara en leksak för de kostade ca 500kr tror ja
#3 - 24 april 2006 10:35
[QUOTE=andreassofus]när ja köpte mitt mikroskop köpte ja de i en leksaksaffär. .
tror de va ganska riktigt o inte bara en leksak för de kostade ca 500kr tror ja[/QUOTE]

Okej, men jag vill nog ha ett lite mer avancerat :p Hade nämligen ett sånt som man köpte på leksaksaffär förut, och den pajjade nästan på en gång [xx(]
#4 - 24 april 2006 10:44
man kunde se små organismer med de ja hade i alla fall
#5 - 24 april 2006 11:38
[quote=Dreeamcatcher]Vet inte under vilken kategori jag ska lägga frågan så det får bli här :)

Glad för svar!
/Malin[/quote]

Kolla den här sidan: http://www.sagitta.se/humikro.html finn en liten orange cirkel med en vit pil som du kan trycka på för att komma till mikroskopen. Jag vet inte om det är billigt, jag bara sökte lite snabbt på google. :)
#6 - 24 april 2006 15:43
[QUOTE=Opus]Kolla den här sidan: http://www.sagitta.se/humikro.html finn en liten orange cirkel med en vit pil som du kan trycka på för att komma till mikroskopen. Jag vet inte om det är billigt, jag bara sökte lite snabbt på google. :)[/QUOTE]

Oh tack så mycket! :)

Annons