[COLOR=#800080]Nu verkar det ändå som att det behövs en egen tråd om den här arten/ varianten, och andra som kan komma att dyka upp. Därför kopierar jag informationen från den andra tråden så vi har det samlat....
[/COLOR]
[SIZE=2]CITAT:
Idag köpte jag två (DYRA!) honor av M.parae "tiger" på Arkenbutiken i Varberg, på tisdag får de in nya och då skall jag hämta upp ett par till min grupp. Är det någon som kan ge mig tips på eventuella saker att tänka på med den här arten? Om jag inte hör något antar jag att de är ungefär som andra levandefödare; äter, skiter och gökar.....[:D]
/.../M.parae äter gärna sina yngel med god aptit /.../Precis som med vissa vanliga guppyhonor med andra ord![:D][:P] Har mycket javamossa i det akvariet, så det skall nog lösa sig, är det något annat man behöver veta?:confused:
/.../[COLOR=#FF0000]Fångstort:[/COLOR] M.parae TIGER CI2011[COLOR=black] Polizeistation in der Stadt GEORGETOWN Brit. Guyana 2008[/COLOR]
/.../Se på sjutton! Jag som trodde att det var en avelsform jag fått tag i! Tackar ödmjukast![:)]
/.../Det blev inga fler från arkenbutiken, men jag kommer få ett gäng från annat håll nästa vecka, OCH till ett betydligt humanare pris....
/.../Tyvärr uteblev den leveransen, men hoppas det funkar nästa gång!
[/SIZE]
[COLOR=#0000FF]Ja det var vad vi hittills kommit fram till, någon som vet mer om dessa små juveler?
Jag har för mig att Micropoecilia INTE har förrådsbefruktning och INTE kan korsas med andra guppy, men är det någon som kan bekräfta detta?[/COLOR]