Metallhalogen?

#1 - 29 oktober 2003 15:06
Är det någon som vet var man kan få tag i "billiga" armaturer och lampor?

Tacksam för svar!
#2 - 29 oktober 2003 15:45
Jag gissar att man kan få tag på lite billigare armaturer på elbutiker såsom Selga, Storel osv.

Jag skulle vilja testa den typen av MH som brukar sitta ovanför frukt&grönt-avdelningen i mataffärer, alternativt de MH som sitter i klädbutiker som ger extremt intensiva färger på belysta föremål.

Storel här i Linköping bygger om, så jag har tyvärr inte kunnat kolla priser på denna typen av MH.
#3 - 29 oktober 2003 21:48
För att inte säga alla offentliga installationer med MH. Belysta skulpturer och fontäner mm. Är det billigare med sånna och fungerar det?
#4 - 30 oktober 2003 08:45
Jag tror att 179 euro på aquaristic.net inklusive lampa måste vara det absolut billigaste. Oavsett var du köper armaturen så måste du köpa en lampa för runt 1000 kr. Då kostar a.net armaturen inte mer än ca 500 kr.
MVH
magnus
#5 - 30 oktober 2003 13:16
Jag kan inte hitta nån för 179€ på aquaristic.net. Vart hittar du den?
#6 - 30 oktober 2003 14:44
Aquarium-light-hqi lights-aquamedic-page 3-oceanlight. Men jag har märkt att www.carmenschwemmer.com är grymmt mycket billigare på det mesta, kanske du kan hitta en billigare där? Men det krävs tyskakunskaper.
MVH
Magnus
#7 - 30 oktober 2003 15:48
Tropfrog: Har du beställt från www.carmenschwemmer.com? Funkar det bra att beställa fisk därifrån? Min tyska är inte den bästa men det verkar som man måste beställa stora kvantiteter fisk per gång.
De var ju riktigt billiga, blev lite sugen på att testa.
#8 - 30 oktober 2003 17:27
Jag har aldrig själv beställt på carmen. Vad jag har hört så är dom svåra att ha och göra med. Om det blir fel i sändningen (och det blir det ofta) så är dom inte vidare villiga att rätta till det. Men jag kommer nog att beställa en låda stenkoraller till sommaren. Jämför 400kr+ i sverige och 5 euro+ hos carmen.
MVH
magnus
#9 - 30 oktober 2003 17:43
Ja där! [:)] Det var billigt. Min tyska är tyvärr usel.

Annons