Merah-sällskap i 35l- kub.

#1 - 25 maj 2011 23:14
Har 10 mehrarasboror som håller sig högt i kuben.
Jag undrar om någon kan rekomendera någon fisk man kan hålla ihop med mehrorna som gärna håller sig från mitten och ner till undre regonen? Dvärgtandkarp, pygmégurami?
#2 - 26 maj 2011 17:16
Ingen som har nån idé?
#3 - 26 maj 2011 18:09
kanske någon räka ?
#4 - 26 maj 2011 18:45
Inte så räkfrälst :) Har 4 körsbär redan som stormtrivs. Men vill inte ha fler, om det inte blir babysar förstås.
Mer ute efter nån liten sällskapsfisk.
Har mycket växter, flytmossa + pyttelite ytrörelse (nästan inget). Tror ni det funkar bra med 2 eller 3 pygméguramisar?
Får förövrigt inte mossan att vara still! Fick den i en stor del, nu är det 5 mindre klumpar plus massa utspritt. Men jag har ju knappt ytrörelse? Vad kan jag göra?
#5 - 27 maj 2011 20:19
Om du vill ha något som håller sig lägre ner i karet såskulle jag inte rekommendera pygméer då dessa ju är ytfiskar, ska du ha pygméer så sa du förövrigt ha antingen 1 ensam eller minst 4-5 så att de ine slår ihjäl varandra..

Prova några små kolglödstetror.. :)

Det du kan göra för att mossan ska ligga helt stilla på ytan är helt enkelt att vänta på att ska växta till sig eller köpa mera mossa.. ;)
#6 - 27 maj 2011 20:30
Hehe ok, får vänta tills det växt lite då. :)

Blir kanske lite jobbigt med 2 sorters stimfiskar i en lite kub? Hade velat ha nåt som blir lite större än mehrorna men ändå kan gå ihop med dom. En fisk jag inte måste ha 10 st av. :)
Såg iofs väldigt fina vildfångade dvärgkardinaler i butiken sist jag var där...men det är ju också stimfisk.
Verkligen sugen på pygméguramis. :P
#7 - 28 maj 2011 09:14
Jag har 5 kolglödstetror i mitt 43 liters kar och det går utmärkt, de äter och mår bra och verkar inte klaga på antalet.. :)

Det du kan ha som går när bottnen är dario dario, super fina som fullt utfärgade och riktigt trevliga plus att de är botten orgenterade.. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 28 maj 2011 12:25
I ett så pass litet akvarium hade jag bara haft en fiskart (det har jag i mina) och istället kompletterat med en räkart

Annons