Jag ska flytta mina fjärilar till ett 110liters snart, de lever just nu med mina tetror i ett 250. Jag har en rätt klar bild över hur karet ska se ut rent inredningsmässigt, men funderar fortfarande på vad som passar in mer i fiskväg. Fjärilarna är ett par som lekt en gång nu i vinter och jag vill gärna ge dem bättre förutsättningar än i tetrakaret där både svärdbärare och sorgmantlarna ger sig på äggen om de får en chans..... För att inte tala om eldstjärten, den boven:D!
Är det helt galet att skaffa ett par till av fjärilar, eller är det bättre att låta dem vara ensamma där i? Jag har 2 par palettciklider på väg in med under januari, men de är tänkta till 300literskaret. Skulle man kunna ha ett par av dem med fjärilarna, eller kommer det bli för stort hot mot äggen?
Jag måste ha någon slags algätare med, och funderar på siameser, de är väl ganska trevliga och "omordiska"? Jag har ancistrus jag kan flytta in, men är lite osäker på om fjärilarna lyckas freda sig och äggen, den var rätt hård åt nycklarna när de hade ägg........
Hmm, hoppas ni har några ideér om hur jag "fiskplanerar" mitt lilla kar ;)