Men vad har jag nu gjort..

#1 - 5 januari 2008 19:36
Jo, jag var hos morsan idag och bytte vatten i akvariet. Och glömde förstås att ha i vattenberedningsmedel. Kan jag ha i det i morgon, eller är det för sent?
#2 - 5 januari 2008 20:00
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=169&Itemid=88

läste precis i länken ovan

"Vid normala delvattenbyten är det däremot i regel inte nödvändigt att använda något vattenberedningspreparat. "

/Umb
#3 - 5 januari 2008 20:03
Men jag har ofta problem med mitt akvarium, så jag vill gärna inte missa det.
Bilagor:
#4 - 5 januari 2008 20:52
Äsch - det är ingen fara om ni inte har mycket klor i vattnet.
#5 - 6 januari 2008 00:26
Det har jag aldrig i när jag gör vattenbyte i mina akvarium. Jag har därimot salt och bikarbonat i.
#6 - 6 januari 2008 00:32
maria_ skrev:
Jo, jag var hos morsan idag och bytte vatten i akvariet. Och glömde förstås att ha i vattenberedningsmedel. Kan jag ha i det i morgon, eller är det för sent?
Det är ingen fara det kloret som Eslövs kommun har i sina kranar eller i övriga Sverige hinner avdunsta innan vattnet hinner träffa ytan på karet,så bättre att du sparar dina pengar på sånt trams och köper en fin present till mig istället:D
#7 - 6 januari 2008 00:53
stene skrev:
Det är ingen fara det kloret som Eslövs kommun har i sina kranar eller i övriga Sverige hinner avdunsta innan vattnet hinner träffa ytan på karet,så bättre att du sparar dina pengar på sånt trams och köper en fin present till mig istället:D

mallgroda.:)
#8 - 6 januari 2008 01:44
Jag har aldrig i sånt i mina kar :O :P:( :S
#9 - 6 januari 2008 01:58
Jag använder salt då och då. men ända medlet jag använder är aqua safe när jag startat upp akvariet eller köpt ny fisk.
#10 - 6 januari 2008 01:59
jag har aldrig använt sånt, salt kanske jag kan tänka mig men inte något mer :O funkar bra än så länge
#11 - 6 januari 2008 02:06
Jag hittade en lapp i någon djur affär att man skulle ha i lite aqua- safe (stavning?) för slem hinnorna på fisken för dom skulle kunna ha små sår ect.
#12 - 6 januari 2008 02:08
Finns säker massa snygga medel för att fisken ska må bra... :) Frågan är hur mycket som funkar? :(
#13 - 6 januari 2008 10:35
stene skrev:

Jag får tänka på det tills nästa år. :p

Annons