Melodifestivalen & Eurovison misslyckat!

#1 - 15 mars 2008 16:31
Förra året blev det totalt fiasko i Eurovision tycker jag, hur tusan kunde gubbarna i folie komma på andra eller tredje plats, hur var det? och vinnaren, usch.. och Luuk, vad var han för en kommentator?! uppmanade oss att rösta på våra grannländer bara för att de var våra grannländer, och menade att våra grannländer röstade på oss. Nääh, det är inte bästa låten som vinner längre, det är det land som har flest trevliga grannar som vinner.
Dessutom, hur kan någon tro att de som ska vara med i finalen ikväll i Melodifestivalen ska vinna Eurovision? tänker de bara final? tänker de inte Eurovision också? det gäller inte bara Sverige.
#2 - 15 mars 2008 17:03
Själv tycker jag att Melodifestivalen och Eurovision är superroligt, och jag är otroligt glad att Kristian Luuk fick förtroendet att vara programledare ett andra år... han är som klippt och skuren för rollen, jag tycker det är helt okej låtar i finalen i år och ser verkligen fram emot vår svenska final ikväll!
#3 - 15 mars 2008 17:17
ja visst de e misslyckat. inte seriöst längre. mer för lite mindre kända artister som vill synas
#4 - 15 mars 2008 17:22
Inte seriöst?
Vad kallar ni då att några av Sveriges största artister, både nationellt och internationellt (the ark, bwo, andreas johnson), har deltagit? Är det oseriöst?

(psst: vet ni vad som är det bästa? jo, gillar man inte melodifestivalen behöver man inte titta...)
#5 - 15 mars 2008 21:25
CeciliaW skrev:
Inte seriöst?

Vad kallar ni då att några av Sveriges största artister, både nationellt och internationellt (the ark, bwo, andreas johnson), har deltagit? Är det oseriöst?

(psst: vet ni vad som är det bästa? jo, gillar man inte melodifestivalen behöver man inte titta...)

Dom bästa artisterna uppträder på Järnvägshotelet!
#6 - 15 mars 2008 21:26
Småland är nog ganska nöjt ändå tror jag...
#7 - 16 mars 2008 00:16
Vad är melodifestivalen och vem är den där nöjda snåland?
konstiga ord och namn folk svänger sig med nu förtiden..
#8 - 16 mars 2008 07:38
Jag gillar melodifestivalen och startfältet i år var helt ok jag gillade Nordman bäst, dock kan de skippa Luuk och den där Björn Gustavsson var väl inte ett dugg rolig.
#9 - 16 mars 2008 09:58
Nu är jag inget fan av schlager (faktum är att jag får eksem i öronen av det :p:p), men måste bara lägga mig i med en god summering av den där smörjan från en god vän...
"Hur man än gör så vinner ju Bert Karlsson..."

Personligen får jag nog säga att melodifestivalen är ett överdrivet mediajippo, och diverse artister, mer eller mindre kända, utför rena "prostitutionsspelningar" (att uppträda för att få mer pengar och kändisskap), och allt ska analyseras till förbannelse av Aftonbladet och Expressen, som cirklar som svultna gamar kring utröstade låtar... "schlagerkaoset", "kollapsen", "i tårar efter utröstningen", osv..
Händer det verkligen inget viktigare? :p

Vad som verkligen skrämmer mig är att folk är minst lika fanatiska om det som fotbollshuliganer är fanatiska om fotbollsmatcher... (vilket också skrämmer mig.)

Annons