Är det någon mer än jag som kollar på melodifestivalen här?
Vad tycker ni om bidragen?
Vem tycker ni ska vinna?
solis skrev:Är det någon mer än jag som kollar på melodifestivalen här?
Vad tycker ni om bidragen?
Vem tycker ni ska vinna?
JojjeN skrev:Att "snälla snälla" gick vidare var den största skandalen sen förintelsen. Igår var första gången i år jag tittade på det, jag bestämde mig ju förra året för att aldrig mer se skräpet. Svenska folket röstar på så dåliga bidrag, vi skämmer ju ut oss utomlands.
eriahl skrev:Men snälla snälla snälla snälla det vet väl alla? Inte sett men lyssnat på flesta tror jag. Ugglans låt växer mer och mer vid varje lyssning faktiskt. Ingen vinnare men får kanske tröstpris som Joplin wannabe
Guy Palm skrev:[:(!] Att jämföra ett resultat i en schlagertävling med förintelsen var en av de största grodorna som har hoppat ur din mun.
NIC skrev:Vem bryr sig!?
boomaddo skrev:caroline af ugglas är det sämst som hänt melodifestivalen enligt min mening,, :D och så nära som hon var att vinna så börjar man undra oxå ? man får faktiskt inte glömma stora melodifestivalen där bidragen ska sjungas på engelska ? skulle hon stå där ' ohh please , please please ' :S:D
jo , går gör det nog men att sjunga please hela tiden till den melodin, de vet jag inte riktigt ;)Guy Palm skrev:Det går visst att sjunga "Please, please, please" James Brown hade en hit med just den textraden på 60-talet. Ugglas rules.
http://en.wikipedia.org/wiki/Please,_Please,_Please
Guy Palm skrev:Det går visst att sjunga "Please, please, please" James Brown hade en hit med just den textraden på 60-talet. Ugglas rules.
http://en.wikipedia.org/wiki/Please,_Please,_Please
DAHLBERG skrev:Slutade kolla på ESC (alltså inte deltävlingarna i Sverige) för länge sedan.. Blir så less på att tex Grekland och Cypern röstar på varandra hur dålig låten än är...
solis skrev:Jag tycker tyvärr att hon inte hade tillräckligt med kraft bakom sin sång så att det skulle gå hela vägen, men det tyckte jag Sarah Dawn Finer hade men tyvärr gick det inte hela vägen i sverige.
Kjell Fohrman skrev:Jag tycker att bara Sverige skall få delta för då vinner vi[:o]
Lasse skrev:Du är tillräckligt gammal Guy för att minnas Janis Joplin - så jag förstår din rad "Uggla rules". Oh Lord a capella med Janis -> ståpäls även på en gammal gubbe :)
Jag har för mig att Ugglas gjort en Janis Joplin på svenska - dock inte hört den.
MVH Lasse
Agnez skrev:Jag röstade i alla fall på EMD...f-n...förlorade nästan tio spänn till ingen nytta:mad:. Fast vinnaren var åxå bra, tjejen är ju dessutom väldigt charmig och jag tror hon kan ha en bra chans i Moskva.
Allra bäst genom hela tävlingen tycker jag Petra Mede har varit.:d
Lasse skrev:Du är tillräckligt gammal Guy för att minnas Janis Joplin - så jag förstår din rad "Uggla rules". Oh Lord a capella med Janis -> ståpäls även på en gammal gubbe :)
Jag har för mig att Ugglas gjort en Janis Joplin på svenska - dock inte hört den.
MVH Lasse
Guy Palm skrev:Och som vanligt så är det inte många som kommer att titta på sändningen. Likadant är det varje år, ingen tittar men ändå har alla åsikter :d
Jag tycker att Tyskland hade ett bra bidrag innan censuren
Kjell Fohrman skrev:Jag har inte hört Tysklands bidrag - men såg de "bägge stora tyska bidragen" på foto i alla fall och dom var helt klart imponerande:D
Jag brukar i alla fall kolla på röstningen - får se hur det blir ikväll.
solis skrev:Tyskland,england,spanien och frankrike är alltid direkt på grund av att dom lägger in så mycket pengar i tävlingen + vinnarlandet för det året.
solis skrev:Jag tycker att alla länder skulle få kvalificera sig för att det skulle vara rättvist i tävlingen men nu är det tyvärr inte så så 5 kanske bättre bidrag får stå åt sidan isället, fast att vinnarlandet är direktk... är ju rätt ivarjefall:)
Micke_A skrev:Tja, de klagade väl inte förr :) Och då kanske fler än östländerna kunde vinna.
Johanski skrev:Underbar gissning MaxB, så jag ger dig full pott! ;)
Micke_A skrev:Tja, skönheten ligger ju i betraktarens öga. Även om den branschen nog tyvärr är full av betraktare som är ytliga, och tycker att man måste vara anorektisk för att vara snygg, och att det räcker med att ha en intelligens som precis överskrider en badbolls.