Melodifestivalen.

#1 - 7 mars 2009 22:22
Är det någon mer än jag som kollar på melodifestivalen här?
Vad tycker ni om bidragen?
Vem tycker ni ska vinna?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 7 mars 2009 22:26
solis skrev:
Är det någon mer än jag som kollar på melodifestivalen här?

Vad tycker ni om bidragen?

Vem tycker ni ska vinna?

Vad är det för ett program:confused:
#3 - 7 mars 2009 22:37
Men snälla snälla snälla snälla det vet väl alla? Inte sett men lyssnat på flesta tror jag. Ugglans låt växer mer och mer vid varje lyssning faktiskt. Ingen vinnare men får kanske tröstpris som Joplin wannabe
#4 - 7 mars 2009 22:38
Jag kunnde tänka mig att det skulle komma ett sådant svar:mad::d
Guest
#5 - 7 mars 2009 22:41
Skräpprogram.
#6 - 7 mars 2009 22:43
Min favorit är moving on med Sarah Shawn Finer.
Snälla snälla har jag svårt med helst när jag ser henne uppträda, men det är väldigt känslosam.
#7 - 7 mars 2009 22:43
e det pride festivalen du menar?? :confused: sån skit ser jag inte på. Har bättre saker för mig, sitter å pillar navelludd just nu :D
#8 - 7 mars 2009 22:45
Hoppas att det inte går hål i naveln på dig.:)
#9 - 7 mars 2009 23:46
Kollar lite på bidragen nu. När jag såg Emilia smälte man som en mjukglass i solsken. Låten var väl sisådär men skitsamma. Vilka ögon
#10 - 8 mars 2009 06:11
Att "snälla snälla" gick vidare var den största skandalen sen förintelsen. Igår var första gången i år jag tittade på det, jag bestämde mig ju förra året för att aldrig mer se skräpet. Svenska folket röstar på så dåliga bidrag, vi skämmer ju ut oss utomlands.
#11 - 8 mars 2009 06:59
JojjeN skrev:
Att "snälla snälla" gick vidare var den största skandalen sen förintelsen. Igår var första gången i år jag tittade på det, jag bestämde mig ju förra året för att aldrig mer se skräpet. Svenska folket röstar på så dåliga bidrag, vi skämmer ju ut oss utomlands.

[:(!] Att jämföra ett resultat i en schlagertävling med förintelsen var en av de största grodorna som har hoppat ur din mun.
#12 - 8 mars 2009 09:39
Jag blev också besviken att snälla snälla gick vidare, hade hoppats på star pilotes.
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 8 mars 2009 09:46
eriahl skrev:
Men snälla snälla snälla snälla det vet väl alla? Inte sett men lyssnat på flesta tror jag. Ugglans låt växer mer och mer vid varje lyssning faktiskt. Ingen vinnare men får kanske tröstpris som Joplin wannabe

Jodå det är väl svårt att undgå även om man vill:p
I år har jag faktiskt lyssnat på det också - igår hade vi nämligen en gäst som ville kolla på det programmet och då fick det bli så. Jag kollade den första minuten - sedan gick jag ner och satte mig vid datorn och redigerade foton. Så en minut har jag i alla fall kollat:D

Det måste väl i alla fall vara ett rätt märkligt program eftersom folk uppenbarligen kollar på det gång på gång och ändå klagar de varenda gång på hur dåligt det är och att folk har usel smak och att fel låt alltid vinner och att det var bättre förr (då också alla klagade). Består vi av ett land befolkat med masochister:p
#14 - 8 mars 2009 09:48
Fegisar...erkänn att ni tittar bara.

Vet inte varför det skulle vara "töntigt" att se på melodifestivalen men om man läser inläggen här verkar det ju vara låg status på det, konstigt att det har så många miljoner tittare varje lördag;).
Jag missar inte det om jag kan välja och hela balunsen kommer EMD att vinna utan problem...eller?:D
#15 - 8 mars 2009 10:08
Många hyfsade bidrag men ingen riktig hit eller vinnare. Jag tycker att själva konceptet är sämre än tidigare år med helt onödiga omröstningar. Pausunderhållningen är helt enkelt usel jämfört med tidigare år. Till sist, den där Petra (har glömt efternamnet) är inte ett dugg rolig (smaksak förståss)
#16 - 8 mars 2009 11:12
Guy Palm skrev:
[:(!] Att jämföra ett resultat i en schlagertävling med förintelsen var en av de största grodorna som har hoppat ur din mun.

Citera gärna var i mitt inlägg jag jämförde det med förintelsen.

Jag jämförde det med "största skandalen sen förintelsen", alltså det värsta sen EFTER förintelsen, men jag jämförde det ingenstans med själva förintelsen.

Att det har dött folk i en skandal gör det inte till en värre skandal.

Sen förstod antagligen både du och ni andra att jag inte var särskilt seriös, naturligtvis finns det större skandaler än den svenska melodifestivalen...
#17 - 8 mars 2009 11:54
Mina favoriter bland dom som gått vidare är
E.M.D. Youre not alone
Sofia alla
Sarah Dawn Finer Moving on
H.E.A.T 1000 miles

Dom som inte gick vidare som jag tyckte var bra var

BWO Higer
Star Pilotes Higher
Nina Söderqvist Tick tok
Rigo and the topas
#18 - 11 mars 2009 21:04
ingen aning, tycker hårdrockerna ska vinna. Kommer dock inte ihåg vad de kallade sig:)
#19 - 11 mars 2009 21:25
H.E.A.T dom tycker jag också är jätte bra
#20 - 14 mars 2009 20:18
Missade ju skiten men här är önskeresultatet från eriahl:
Plats nr1: Alla
Plats nr2: Snälla snälla
#21 - 14 mars 2009 20:24
Vem bryr sig!?
#22 - 14 mars 2009 20:31
NIC skrev:
Vem bryr sig!?

Word...
#23 - 14 mars 2009 21:07
Herre gud, att svenska folket röstar konstigt visste jag, men vad var detta?
#24 - 14 mars 2009 21:10
Det undrar jag och min man med:(
#25 - 14 mars 2009 21:10
-.
#26 - 14 mars 2009 21:10
Underbart! Vågade inte hoppas på att "svenska folket" skulle rösta på något så originellt.
#27 - 14 mars 2009 21:13
Jag ville moving on med Sarah Down Finer, eller 1000 miles med H.E.A:T
#28 - 14 mars 2009 21:15
kan ju tro att vinnarlåten har störst chans internationellt, sedan var där ju andra låtar jag gillade bättre, Heat var helt klart en av dom.
när det gäller snälla... man ska inte se henne...
Bilagor:
#29 - 14 mars 2009 21:35
Rätt låt vann!..... Till sist *puh*
Det satt verkligen långt inne och i slutet tänkte jag att vem som helst kunde vinna bara inte "Snälla, snälla" kommer vidare och representerar Sverige [:o]

Ska bli riktigt spännande att se hur Marlena lyckas i övriga Europa :)
Guest
#30 - 14 mars 2009 21:36
FifaÁn..
#31 - 14 mars 2009 21:47
Blev ju så att man tittade trots att det egentligen står en upp hit... Jag är glad att Zelmerlöv, som såg ut att vinna efter juryröstningen, inte vann. Snacka om tråkigt discodunk enligt mall 1A [:-89]

Tyvärr hade ju även Malena discodunk i sin låt (discodunk är väl ingen höjdare rent allmänt, men ihop med opera?!), men den var ju lite mer originell i alla fall. Men det gör att jag blir lite extra sur över att Therese Andersson (tror att hon hette så) inte vann förra året, hon sjöng likartat, men till skillnad från discodunk ackompanjerades hon av elgitarrer, om jag minns rätt, lite mer Nightwish med andra ord.

Snälla snälla var rätt fin tycker jag, men hennes turkosa stövlar var lite halvfula, särskilt till den klänningen [:-124]
#32 - 14 mars 2009 22:00
Vem bryr sig!? ;)
#33 - 14 mars 2009 22:04
Folk är trötta på det slätstrukna och vill ha lite originalitet. Det är tydligt det. Och jag klandrar inte svenska folket. Jag hejade på Ugglan, fast hon hade nog inte haft en chans internationellt tror jag. Det hade ju förstås inte Tråkmåns, Idol-barnen eller Alcatraz haft heller - de hade försvunnit i mängden. Är nog helt rätt att något som "står ut" har bättre chans.
#34 - 14 mars 2009 22:12
NIC skrev:
Vem bryr sig!? ;)

Du bryr dig tydligen eftersom att du inte kan låta bli att läsa vad vi andra skriver[:-38]eller[:-93][:-92];)[;)]
#35 - 14 mars 2009 22:14
solis skrev:
Du bryr dig tydligen eftersom att du inte kan låta bli att läsa vad vi andra skriver[:-38]eller[:-93][:-92];)[;)]

Klockrent :p
#36 - 14 mars 2009 23:01
solis skrev:

Som en NIC i krysset den kommentaren.
Ja är inte det dålig humor så säg.
#37 - 14 mars 2009 23:06
Moto Boy ägde hela kvällen!
För övrigt var Måns min när folkets röst kom oslagbar!!! Modern klassiker!!

MUAHAAAHAHAHA
#38 - 14 mars 2009 23:07
-.
#39 - 14 mars 2009 23:08
eriahl skrev:
Som en NIC i krysset den kommentaren.

Ja är inte det dålig humor så säg.

Hahahhahah min typ av skämt!!
#40 - 14 mars 2009 23:24
ibis skrev:
Moto Boy var ju rena skämtet:D!!!

Och att Perelli (lika hårdsminkad och Barbieliknande som vanligt) sjöng duett med honom när han slaktade hennes låt :p

Han var väl annars en rätt "bra" sammanfattning av hela spektaklet.
#41 - 15 mars 2009 00:12
caroline af ugglas är det sämst som hänt melodifestivalen enligt min mening,, :D och så nära som hon var att vinna så börjar man undra oxå ? man får faktiskt inte glömma stora melodifestivalen där bidragen ska sjungas på engelska ? skulle hon stå där ' ohh please , please please ' :S:D
#42 - 15 mars 2009 00:44
De skall inte sjungas på engelska, även om det kan vara att föredra, nu för tiden får du sjunga på det språk du önskar =)
#43 - 15 mars 2009 06:19
boomaddo skrev:
caroline af ugglas är det sämst som hänt melodifestivalen enligt min mening,, :D och så nära som hon var att vinna så börjar man undra oxå ? man får faktiskt inte glömma stora melodifestivalen där bidragen ska sjungas på engelska ? skulle hon stå där ' ohh please , please please ' :S:D

Det går visst att sjunga "Please, please, please" James Brown hade en hit med just den textraden på 60-talet. Ugglas rules.
http://en.wikipedia.org/wiki/Please,_Please,_Please
Bilagor:
#44 - 15 mars 2009 14:12
Guy Palm skrev:
Det går visst att sjunga "Please, please, please" James Brown hade en hit med just den textraden på 60-talet. Ugglas rules.

jo , går gör det nog men att sjunga please hela tiden till den melodin, de vet jag inte riktigt ;)
#45 - 15 mars 2009 14:20
Tycker man skulle skickat Tingeling istället... Som protest. Slutade kolla på ESC (alltså inte deltävlingarna i Sverige) för länge sedan.. Blir så less på att tex Grekland och Cypern röstar på varandra hur dålig låten än är...
#46 - 15 mars 2009 15:11
Guy Palm skrev:

Du är tillräckligt gammal Guy för att minnas Janis Joplin - så jag förstår din rad "Uggla rules". Oh Lord a capella med Janis -> ståpäls även på en gammal gubbe :)

Jag har för mig att Ugglas gjort en Janis Joplin på svenska - dock inte hört den.

MVH Lasse
#47 - 15 mars 2009 15:30
Äntligen har popopera segrat i Sverige :) men dem senaste åren har några liknande bidrag varit med i Eurovision utan något större intresse så man får ju hoppas att Malena byter den trenden i Moskva
#48 - 15 mars 2009 15:35
Jag tycker tyvärr att hon inte hade tillräckligt med kraft bakom sin sång så att det skulle gå hela vägen, men det tyckte jag Sarah Dawn Finer hade men tyvärr gick det inte hela vägen i sverige.
Kjell Fohrman
Administrator
#49 - 15 mars 2009 15:36
DAHLBERG skrev:
Slutade kolla på ESC (alltså inte deltävlingarna i Sverige) för länge sedan.. Blir så less på att tex Grekland och Cypern röstar på varandra hur dålig låten än är...

Tänk precis samma sak säger dom i Medelhavsländerna - dom nordiska länderna röstar bara på varandra oavsett vilket skräp dom än deltar med:D

Så också någon undersökning för något år sedan när diskussionen om östblockskompis-röstningen dök upp och då visade det sig att det just var bland de nordiska länderna som "kompisröstningen" var mest markant.

Jag tycker att bara Sverige skall få delta för då vinner vi[:o]
#50 - 15 mars 2009 15:44
solis skrev:
Jag tycker tyvärr att hon inte hade tillräckligt med kraft bakom sin sång så att det skulle gå hela vägen, men det tyckte jag Sarah Dawn Finer hade men tyvärr gick det inte hela vägen i sverige.

Jag tyckte också om Sarahs sång, hennes framträdande var mycket pampig men jag är "galen" i popopera så jag är helt nöjd med vinnaren :p
#51 - 15 mars 2009 15:56
Jag tycker att bara Sverige skall få delta för då vinner vi[:o]

Hehe, nämen jag skulle vilja ha en nordisk melodifestival. Vi har ju liknande musikstilar. Turkarna osv har ju bara pling pling :D:p
Bilagor:
#52 - 15 mars 2009 16:23
Lasse skrev:
Du är tillräckligt gammal Guy för att minnas Janis Joplin - så jag förstår din rad "Uggla rules". Oh Lord a capella med Janis -> ståpäls även på en gammal gubbe :)

Jag har för mig att Ugglas gjort en Janis Joplin på svenska - dock inte hört den.

MVH Lasse

Helt rätt, det har hon. Dock inte lika bra som orginalet som jag fortfarande brukar lyssna på. Helst de tidiga låtarna från Big Brother & The Holding Company tiden.
#53 - 15 mars 2009 17:07
DAHLBERG skrev:
Tycker man skulle skickat Tingeling istället...

[:-106] Kanonlåt :D
#54 - 15 mars 2009 17:20
Star pilotes melodi är det många som tycker den har varit bra i flera år.
#55 - 15 mars 2009 22:13
Jag röstade i alla fall på EMD...f-n...förlorade nästan tio spänn till ingen nytta:mad:. Fast vinnaren var åxå bra, tjejen är ju dessutom väldigt charmig och jag tror hon kan ha en bra chans i Moskva.
Allra bäst genom hela tävlingen tycker jag Petra Mede har varit.:d
#56 - 15 mars 2009 22:16
Agnez skrev:
Jag röstade i alla fall på EMD...f-n...förlorade nästan tio spänn till ingen nytta:mad:. Fast vinnaren var åxå bra, tjejen är ju dessutom väldigt charmig och jag tror hon kan ha en bra chans i Moskva.

Allra bäst genom hela tävlingen tycker jag Petra Mede har varit.:d

Tjejen röstade på dem och hon förlorade faktiskt tio spänn till ingen nytta, hennes leveransbekräftelse kom tre timmar efter att vinnaren korats :p
#57 - 15 mars 2009 22:48
Agnez skrev:
Jag röstade i alla fall på EMD...f-n...förlorade nästan tio spänn till ingen nytta:mad:.

10 kr är ju en fis i rymden. :)
Guest
#58 - 15 mars 2009 22:50
Varför skänkte du pengar till rädda barnen lol?
#59 - 21 mars 2009 21:26
Narii skrev:
Varför skänkte du pengar till rädda barnen lol?

För att jag hade skrämt dom....:p
#60 - 21 mars 2009 21:33
Lasse skrev:

MVH Lasse

Du menar Oh lord, eller mercedes bens eller vad den nu heter med Janisskrattet i slutet av låten eller hur!?
#62 - 26 mars 2009 16:55
&feature=related" target="_blank">
&feature=related
här hamnar min enda röst i år...

" target="_blank">
eller här

I allafall ingen annanstans. Även om jag bara hört de här två plus Sverige:D
#63 - 15 maj 2009 09:03
Imorgon är det dags för den stora eurovisionsfestivalen, vem röstar ni på eller villka låtar tycker ni bäst om. Jag har fastnat för estland, vitryssland,norge, island och finland bland annat.
#64 - 15 maj 2009 09:14
Det som förvånar mig är att Ryssland vann med en (oerhört svag) RnB låt förra året, alla topplistor är helt dominerade av RnB, men inte ett enda bidrag jag hört har varit RnB.
Visst, RnB är inte schlager, men att det ska vara rätt genre har de i alla fall förut inte hållt så hårt på.

Jag har inte heller hört nåt totalt ploj-bidrag. Förra året var halva startfältet mekaniska kalkoner, i år finns bara Tingeling utom tävlan.

Känns som om reglerna ändrats.
#65 - 15 maj 2009 17:08
Norge är min favorit men Malena är förstås oxå suverän. Tycker dock att Norge kan vinna detta året ;)
Island var riktigt bra. Några jag inte kunde stå ut att titta på var bla. Ukraina. Helt ok låt men ett hemskt framförande som passar bättre på en stripklubb, inte i familjesammanhang :(
#66 - 16 maj 2009 07:52
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5]Jag skiter i eurovision ikväll och går och ser Wolverine på bio istället! :d[/SIZE][/FONT]
#67 - 16 maj 2009 07:56
Elin.G skrev:
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5]Jag skiter i eurovision ikväll och går och ser Wolverine på bio istället! :d[/SIZE][/FONT]

Och vi skiter i vad du gör, i alla fall när du skriver i en tråd om Melodifestivalen, låt de som gillar den ha sin tråd i fred[:(!]
#68 - 16 maj 2009 15:30
Jag håller tummarna för att nästa års final går i
"" target="_blank">Jerevan eller i
&feature=PlayList&p=AC9EBC56AA945F97&playnext=1&playnext_from=PL&index=15"" target="_blank">Tirana.
Fast allra helst skulle
"" target="_blank">Nicole och Hugo gräva upp sparkdräkterna igen!
#69 - 16 maj 2009 15:59
Trots att jag egentligen är trött på spektaklet, och att 95% av alla bidragen i år är rena sömnpiller (och hälften kan inte ens sjunga), så kollar man ju ändå. Och jag har tre kandidater till segern (om nå´n sorts god smak får råda för en gångs skull): Norge, Sverige, och Estland. Men Sverige kommer väl på 18de plats som vanligt, bara för att det är Sverige. Men vad som stör mig med Malenas låt är när nå´n kombinerar en riktigt bra operasångerska med technodunk, då går bidraget och vinner den svenska uttagningen, men när Therese Andersson förra året(?) hade liknande sång, men hade riktiga instrument (elgitarrer) i bakgrunden så vinner hon inte. Technodunk och opera?! Men Europa verkar gilla technodunk, och Malena sjunger mycket bra, och har en rejäl dos utstrålning (och ser inte helt söndersminkad ut), så visst kan det gå.

Apropå ingenting, de som är direktkvalificerade är väl de som kom inom topp fem (eller nå´t så´nt) året innan? Mina föräldrar har fått för sig att de som är direktkvalificerade i år (Tyskland, England t.ex) alltid är det? Så är det väl inte? Och är det så får nå´n gärna förklara varför. I så fall borde väl Sverige verkligen vara det, vi är ju mer eller mindre Schlager-EM. Vi har ju Stockselius, och vi får rycka in och hjälpa nå´t östland som inte har råd att arrangera det hela, och det är svenskar bakom vart och vartannat bidrag.

Plojbidrag Azur? Vad tycktes om Tjecken i superhjältetrikåer? :p Och "Adam Alsing" med jättefrillan (Serbien)? Som tur är gick ingen av dem till finalen.

Men som jag sagt förr, Sveriges (och hela spektaklets) bästa låt nå´nsin var Cecilia Wennersten med "Det vackraste". Men den vann ju såklart heller inte den svenska uttagningen.
#70 - 16 maj 2009 16:10
Tyskland,england,spanien och frankrike är alltid direkt på grund av att dom lägger in så mycket pengar i tävlingen + vinnarlandet för det året.
Kjell Fohrman
Administrator
#71 - 16 maj 2009 16:24
Jag vet hur det går -
alla (nästan) kommer att tycka att fel låt vann om det inte blir Sverige, men det blir det inte eftersom alla andra länder kompisröstar, vilket vi i Sverige aldrig gör för vi tycker ju helt enkelt att det faktum att vi röstar på dom nordiska länderna (+ svensken i Azerbadjan i år) inget har med kompisröstning att göra utan dom låtarna är ju bäst;)

Nu har jag bara hört några få av låtarna - men av dom var Turkiet bäst, medan Norge och Sverige var rätt kass.
#72 - 16 maj 2009 16:34
Och som vanligt så är det inte många som kommer att titta på sändningen. Likadant är det varje år, ingen tittar men ändå har alla åsikter :d
Jag tycker att Tyskland hade ett bra bidrag innan censuren
Kjell Fohrman
Administrator
#73 - 16 maj 2009 16:42
Guy Palm skrev:
Och som vanligt så är det inte många som kommer att titta på sändningen. Likadant är det varje år, ingen tittar men ändå har alla åsikter :d

Jag tycker att Tyskland hade ett bra bidrag innan censuren

Jag har inte hört Tysklands bidrag - men såg de "bägge stora tyska bidragen" på foto i alla fall och dom var helt klart imponerande:D

Jag brukar i alla fall kolla på röstningen - får se hur det blir ikväll.
#74 - 16 maj 2009 16:43
Jag har inte hört Tysklands bidrag - men såg de "bägge stora tyska bidragen" på foto i alla fall och dom var helt klart imponerande:D

Jag brukar i alla fall kolla på röstningen - får se hur det blir ikväll.

Vem bryr sig om melodin ?:d
#75 - 16 maj 2009 16:47
Lite skumt att den här clowncirkusen har sådan impact - det är ju ändå bara fullkomligt värdelösa pajasar (förutom Malena då - hon arbetar ju med sång, på sitt sätt...) som har lite kul ett par timmar.
Jag älskar att titta på denna Freak-Fest - det är gott att reta upp sig på kläder och engelskt uttal, att få riktigt bada i den sämsta typ av skitlåtar och framförande. Hua! vad läskigt skönt!
Jag skall också gå riktigt igång på han Stretereds-Ryssen som presenterar hela klabbet, tillsammans med den där "fotomodellbönan", hans frisyr är ju halva nöjet ikväll.
Nej, för fasen boys and girls - den här föreställningen fäster som en Ryss-femma och för egen del skall jag njuta och ställa mig i brygga!:)
#76 - 16 maj 2009 16:47
solis skrev:
Tyskland,england,spanien och frankrike är alltid direkt på grund av att dom lägger in så mycket pengar i tävlingen + vinnarlandet för det året.

Varför de nu skulle ha nå´t intresse av att göra det, det brukar väl inte gå så jättebra för dem? Som sagt så tycker jag Sverige borde vara direktkvalificerade också i så fall.
#77 - 16 maj 2009 16:52
Jag tycker att alla länder skulle få kvalificera sig för att det skulle vara rättvist i tävlingen men nu är det tyvärr inte så så 5 kanske bättre bidrag får stå åt sidan isället, fast att vinnarlandet är direktk... är ju rätt ivarjefall:)
#78 - 16 maj 2009 17:39
-.
#79 - 16 maj 2009 17:44
solis skrev:
Jag tycker att alla länder skulle få kvalificera sig för att det skulle vara rättvist i tävlingen men nu är det tyvärr inte så så 5 kanske bättre bidrag får stå åt sidan isället, fast att vinnarlandet är direktk... är ju rätt ivarjefall:)

Ja, alla borde få kvalificera sig, utom värdlandet. Eller så gör man som man gjorde förr, har med så få länder att det inte behöver gallras.
Guest
#80 - 16 maj 2009 17:53
När är finalen?
#81 - 16 maj 2009 18:06
Ikväll klockan 21,00
#82 - 16 maj 2009 18:12
Micke_A skrev:
Ja, alla borde få kvalificera sig, utom värdlandet. Eller så gör man som man gjorde förr, har med så få länder att det inte behöver gallras.

Talar du om det för de länder som inte får vara med :confused::D
#83 - 16 maj 2009 18:47
Tja, de klagade väl inte förr :) Och då kanske fler än östländerna kunde vinna.
Kjell Fohrman
Administrator
#84 - 16 maj 2009 19:38
Micke_A skrev:
Tja, de klagade väl inte förr :) Och då kanske fler än östländerna kunde vinna.

Östländerna var inte med förr så det är väl ganska naturligt att dom inte vann då.
Det var ju främst Sverige som jobbade för att få med dom, eftersom intresset för tävlingen då var klart nedåtgående.
Bilagor:
#85 - 16 maj 2009 20:11
Tror på Estland faktiskt, vacker låt och vacker tjej med vacker röst.
#86 - 16 maj 2009 20:26
det handlar aldrig om att va duktig eller ha talang i denna värld....
är man SNYGG så kommer man långt...
Guest
#87 - 16 maj 2009 20:30
Allt hittils har varit skit. Norge va brae :p
#88 - 16 maj 2009 20:35
Tja, skönheten ligger ju i betraktarens öga. Även om den branschen nog tyvärr är full av betraktare som är ytliga, och tycker att man måste vara anorektisk för att vara snygg, och att det räcker med att ha en intelligens som precis överskrider en badbolls.
#89 - 16 maj 2009 20:40
#90 - 16 maj 2009 20:42
#91 - 16 maj 2009 21:42
Norge var bra... Men Malena var inte så dålig! Och kompisrösterna skulle minska :rolleyes: Jo tjena... De hymlar ju inte i alla fall, de brer ju på tonvis med smör när de röstar på sina grannar. Det mest talande var nog Spanien, som hade 0 poäng långt in i röstningen, och helt plötsligt fick en tolva...

Har Europa ingått i nå´n sorts pakt de senaste åren? "Låt inte Sverige få några poäng" typ...
#92 - 16 maj 2009 22:01
Gaffel skrev:
"" target="_blank">"Doing the omoralisk schlagerfestival"[:-132]

Leadsinger - sillstryparen - bäst i väst

MVH Lasse
#93 - 16 maj 2009 22:15
Jag tycker att jag tappar hakan varjegång man får se resultat på olika grejor.
Att Finland som jag tyckte så bra om kom sist.
Däremot norge, island och estonia kom ju bra.
#94 - 16 maj 2009 22:22
Klart bäst var halva Azerbaidjan.:d:d
#95 - 16 maj 2009 22:25
Yoho!!
Rätt låt vann för en gångs skull och även Island som kom tvåa var vår favorit så detta året blev det lyckat :D

Gläds med hela norska folket och är stolt över mitt påbrå ikväll.. Grattis Norge och trevlig 17:e maj [:-76] [:-79]
#96 - 16 maj 2009 22:45
Tittar inte på eländet men som en liten OT kan man kanske nämna att det var tur för våra bankrutta vänner att dom bara kom tvåa..
#97 - 16 maj 2009 22:54
Jäkla Gaffel - varför la du upp länken om "doin the omorarlisk ......" Nu har jag tillbringat 2 timmar med att lyssna igenom en stor del av den Göteborska progmusiken och läsa alla kloka kommentarer från folk som inte ens var en glimt i sin farssas öga på den tiden :)

MVH Lasse
#98 - 16 maj 2009 23:31
Själv satt jag tydligen i barnvagn -69 under progg spelningarna i Slottskogen, konstnärsföräldrar i Haga vettladu, -75 var jag förpassad till ett småborgeligt levende och
"" target="_blank">Povell Ramel på stereon nere i skåne..

Ska inte gamla gubbar ligga och sova så här dax om dom ska upp i ottan och hävda att dom bara behöver 4 timmars sömn per natt? :D

Annars har du några av göbbarna kvar i nationalteatern som brukar lira på Freakarnas pubkvällar uppe på kvarnfallet i grevedämmet..
#99 - 16 maj 2009 23:33
Själv satt jag tydligen i barnvagn -69 under progg spelningarna i Slottskogen, konstnärsföräldrar i Haga vettladu, -75 var jag förpassad till ett småborgeligt levende och
"" target="_blank">Povell Ramel på stereon nere i skåne..

Ska inte gamla gubbar ligga och sova så här dax om dom ska upp i ottan och hävda att dom bara behöver 4 timmars sömn per natt? :D

Annars har du några av göbbarna kvar i nationalteatern som brukar lira på Freakarnas pubkvällar uppe på kvarnfallet i grevedämmet..
#100 - 17 maj 2009 00:09
Håhå - jag drog hem alla Nationalteaterns plattor på en torrent från Piratebay för en stund sedan - har dom bara på vinyl och fick sån feeling. Hoppas FRA- och IPRED-svinen läser detta nu!:)
Guest
#101 - 17 maj 2009 00:19
ipred FTW!!!!!

saaaaaaajk
#102 - 17 maj 2009 00:20
Vad betyder FTW...? Fuck The Web?

Edit; och saaaaajk..?
#103 - 17 maj 2009 00:25
Underbar gissning MaxB, så jag ger dig full pott! ;)
#104 - 17 maj 2009 00:28
Johanski skrev:
Underbar gissning MaxB, så jag ger dig full pott! ;)

Men hade jag rätt då...? Får googla på abbreviations...
#105 - 17 maj 2009 07:03
Micke_A skrev:
Tja, skönheten ligger ju i betraktarens öga. Även om den branschen nog tyvärr är full av betraktare som är ytliga, och tycker att man måste vara anorektisk för att vara snygg, och att det räcker med att ha en intelligens som precis överskrider en badbolls.

Vad är detta för ett påhopp på schlagerbranchen ? Vad vet du om deltagarnas IQ och vad jag såg så fanns det ingen anorextisk bland de deltagande. Kul att du skall ha så förutfattad mening om deltagarna.;)
Kjell Fohrman
Administrator
#106 - 17 maj 2009 08:56
Lyssnade på de 4 första låtarna och sedan på de sista och på sammanfattningen och röstningen så i år har jag kollat rätt mycket.
Hörde ju Norge i semifinalen eller vad det kallas och tyckte att de var rätt kass - däremot var de kanonbra i finalen så det förvånar mig inte det minsta att dom vann - speciellt med den sängkammarblick som han hade låten igenom:d
Stort grattis till Norge.

Sveriges placering tyckte jag var rätt välförtjänt.

Apropå kompisröstning så hade Sverige blivit särklassigt sist om det inte varit för dessa. Sveriges 3 toppoäng gick till Norge, Island och Azerbajdzjan (vars låt var "svensk") - snacka om att kasta sten i glashus.

För övrigt tycker jag att de där vattenkonsterna i pausen var oerhört häftiga.
#107 - 17 maj 2009 09:06
Det var bästa finalen nånsin - med ett tiotal låtar som jag skulle ha unnat segern.
Bara att tacka länderna i Östeuropa (och Västasien) för att de gjort ESC intressant igen.
#108 - 18 maj 2009 17:33
eftersom de enda värdiga låtarna rök i semifinalen (förutom Island) så orkade jag inte ens titta

Annons