miluhe skrev:Några timmar kvar. Jag håller på The Ark. Gillat deras musik sen första skivan de släppte, hoppas hoppas de vinner, vad tycker ni andra zoopetare?
Kjell Fohrman skrev:Är snoddas med så håller jag på honom:D
Stoffy34 skrev:jag säger så här:
finns det överhuvudtaget något tråkigare än att kolla på melodifestivalen???
klart roligare att titta på målarfärg som torkar, om du frågar mig
ha re bra i alla fall
Kristoffer
Nej, Snoddas kvalade tyvärr inte in. Jag håller på Peps Persson .Kjell Fohrman skrev:Är snoddas med så håller jag på honom:D
BluesBoy skrev:Nej, Snoddas kvalade tyvärr inte in.
Snoddas?? När det finns akvaristiska stjärnor:D :D http://www.tradera.com/BOSSE_QUIDING...ktion-42829751
Stoffy34 skrev:jag säger så här:
finns det överhuvudtaget något tråkigare än att kolla på melodifestivalen???
klart roligare att titta på målarfärg som torkar, om du frågar mig
ha re bra i alla fall
Kristoffer
Han kanske bara vill ha sin åsikt sagt?Han måste väl få komentera vad han tycker om MF?smurfmats skrev:varför då skriva i tråden?
Kjell Fohrman skrev:Nu kan man väl nästan kalla sig för schlagerexpert - de 2 jag tippade på gick bägge in på topp 3:D
Micke_A skrev:Och så allt detta patetiska kompisröstande :mad: De röstar inte på de låtar de gillar, utan på sina grannländer. De allra mest uppenbara kompisrösterna blev ju utbuade, måste känts pinsamt för dem som läste upp rösterna...
Kjell Fohrman skrev:Tur för övrigt att Sverige som vanligt fick lite kompisröster från de andra länderna annars hade det inte blivit många poäng;)
3 guppy 7 neontetra 2 mal skrev:dem ryska tjejerna kunde ju knappt sjunga:(
petnym skrev:Det var ju ett intressant sätt att se på det... Utan kompisröster (mellan östländerna) hade the Ark kommit betydligt högre.
Daniel Blom skrev:När blev det ett krav i schlager-EM? :confused:
Plejaderna skrev:Själv tyckte jag att årets melodifestival hade väldigt många bra bidrag. The Arks låt var bra men platsar inte på en europeisk melodifestival då den låter alltför amerikansk.
Måste också kritisera SVTs kommentatorer som var urdåliga. Om något gjorde mig förbannat så var det dem. Hur kan man sitta där och säga sådana kommentarer som Moldavien, fattigaste land i Europa, kommer här i samma kostymer som de hade i semifinalen eller han hade toapapper i trädet, metervis av toapapper. Jag tycker inte att sådana låga kommentarer platsar i TV rutan.
Kjell Fohrman skrev:Jag förstår inte detta gnäll. Det är ju ganska uppenbart att de som placerade sig bäst de facto var de låter som flest gillade.
petnym skrev:Nja, bidragen får poäng efter rangordning i respekte land, Det kan krävas olika många röster för att få 12:an i olika länder...
Fiddan skrev:Nä igår var droppen, nästa år kommer jag inte ens se på finalen.
Det var bättre förr.
Fiddan skrev:Nä igår var droppen, nästa år kommer jag inte ens se på finalen.
Det var bättre förr.
vilka röstar för Nordic song contest?
Deltagare blir:
Island
Norge
Finland
Danmark
Sverige
Kan kanske tänka mig
Estland
Lettland
Litauen
Tyskland
Polen
Ryssland
Nederländerna
Belgien
England
Wales
Skottland
Irland
17 länder
3 guppy 7 neontetra 2 mal skrev:Mycket bra förslag fiddan:)
du kan lägga till tjeckien och slovenien också.
Kjell Fohrman skrev:Det var länge sen jag såg festivalen (såg sammandraget igår med 10 sekunder av varje låt).
Och visst var det bättre förr - tänk bara sådana musikaliska mästerverk som snöiga landskap med Family Four och grisskötarsången med Svante Thuresson;)
Guy Palm skrev:För att inte tala om den klassiska textraderna
Dina bröst är som svalor som häckar och Trummelumma på min kastrull
GasseG skrev:Suck vilken skitlåt som vann! Ingen kan komma och säga att den låten hade vunnit om det inte var så att de allra flesta länder som gav den 12 förstod vad fan hon sjöng om....helt klart skittråkig!
GasseG skrev:Suck vilken skitlåt som vann! Ingen kan komma och säga att den låten hade vunnit om det inte var så att de allra flesta länder som gav den 12 förstod vad fan hon sjöng om....helt klart skittråkig!
Ukraina hade en låt som var kul och dessutom hade med lite musikkulturhistoria alá Ukraina. Georgiens låt fastnade så den var bra och jag hade helt klart kunnat tänka mig att lyssna på den hela sommaren och Ukraina.
Sveriges låt var alldeles för slätstruken och kanske amerikansk som någon skrev. Det står dessutom att musiken ska belysa musikkulturen från det landet och det gjorde ju inte Sveriges bidrag. Bulgariens låt var den mest nordiskt inspirerade låten någonsin......och så framförs den av Bulgarien??
De andra låtarna var så intetsägande så de tänker jag inte ens nämna!
PS: Var det något fel på ljudet när The Ark framförde sin låt? Tyckte ljudet var burkigt och tunt ljud med hur de låtit förrut!?
Agnez skrev:[FONT=Fixedsys]Men herregud människor!![:-5] [/FONT]
[FONT=Fixedsys]Det var väl inte konstigt att Sverige inte vann...man fick ju inte rösta på dom.[/FONT]
Agnez:D
Micke_A skrev:Tja, de andra får ju inte heller rösta på sina egna låtar :p
Jag bryr mig inte nå´t särskilt att Sverige inte vann, även om det varit kul förstås, för så märkvärdig var låten inte, men en lite högre placering hade kanske inte skadat. Det är ju faktiskt en musiktävling, där den bästa låten ska vinna, inte en tävling där den vinner som har flest grannländer som kan rösta på dem. Tyvärr verkar det funka precis så nu.
Som sagt, det mest uppseendeväckande var att ett bidrag som verkade ungefär lika seriösa som bananer i pyamas kom tvåa. Jag kan ge mig f-n på att det mest var barn som röstade. Som om vi skulle ställa upp med vinjetten till bolibompa ungefär. Trodde det skulle vara en tävling med musik som håller i alla fall en hyfsat hög klass. Trams, säger jag bara.
Men faktiskt fanns det en del låtar som faktiskt höll ok klass, så helt värdelöst var det ju inte. Värdelöst var det däremot att de inte kom högre upp. Nå´t känns fel med röstningssystemet när det mest är töntigt trams som får höga poäng, medan de som verkar ha lagt ner mer tid och själ i låtarna kommer längre ner.
Ungern var ok, Moldavien (om jag minns rätt) började pampigt, men blev lite trist i mitten, fanns några till som jag inte kommer ihåg nu.
Ohh ja trallvänlig med en bra refräng! :D:DKjell Fohrman skrev:Nej då den vann säkert pga av att flest länder tyckte om den - så enkelt var det faktiskt.
Maria - Sjöjungfru skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Bara för att sticka ut näsan och säga nå´t som ingen annan sagt ännu :p så:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tror jag att Cara Mia hade haft större chans :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kommer fortsätta följa "spektaklet" det har ju helt klart ett underhållningsvärde :D även om vi i lilla sverige kanske skulle lära oss att rösta fram en låt som håller även utanför nordens gränser :p (Tycker faktiskti att Ark var bland dom bättre igår, så jag skall kanske inte sticka ut näsan i alla fall) ;) men kan inte låta bli.[/COLOR][/FONT]
Micke_A skrev:Israel ja... De är ju inte ens europeer :confused:
The "European Broadcasting Area" is bounded on the west by the western boundary of Region 1, on the east by the meridian 40° East of Greenwich and on the south by the parallel 30° North so as to include the western part of the USSR, the northern part of Saudi Arabia and that part of those countries bordering the Mediterranean within these limits. In addition, Iraq, Jordan and that part of the territory of Turkey lying outside the above limits are included in the European Broadcasting Area.
Kjell Fohrman skrev:Ja visst var allting bättre förr:p