Medicinen får fiskar att gömma sig???

#1 - 14 maj 2009 17:54
Har medicinerat med JBL Ektol fluid för att ta hand om följdsjukdommar efter ett camallanus angrepp. En så länge har jag bara haft i halva dosen.

Men efter bara några minuter syntes inte en enda fisk till. Alla har gömt sig på botten :confused: Varför gör dom så?

Märkte inte av detta fenomen när jag tidigare medicinerat i karantänskar - fast då fanns det ju inte så mycket att gömma sig bakom.

Vad ska jag göra???
Ha i resten av medicinen eller göra ett stort vattenbyte fort som attan?

Blir så orolig!
#2 - 14 maj 2009 19:45
Fiskarna verkade bli lite mindre skygga när jag släkte lampan och nu när jag tände i rummet för att se något var det ett par som kom fram och kikade tillbaka :). En av dom var den glupskaste honan, dom fick ju ingen kvällsmat idag :d.

Så jag hade i resten av medicinen. Om någon tycker att det var galet så säg gärna det!
#3 - 18 maj 2009 07:18
det är bra ocm bu byter vatten innan du medicinerar, ett vanligt vattenbyte alltså.
#4 - 18 maj 2009 07:19
det är nog ingen fara att dom gömde sig, de vart väl bara lite rädda för medicinen,
#5 - 18 maj 2009 19:04
det är bra ocm bu byter vatten innan du medicinerar, ett vanligt vattenbyte alltså.

Gjorde vattenbyte på ca 80% efter medicinering med Sera Nematol mot camallanus. Tror också att jag gjorde ett mindre vattenbyte innan den nya medicineringen men minns inte säkert.
#6 - 18 maj 2009 19:05
det är nog ingen fara att dom gömde sig, de vart väl bara lite rädda för medicinen,

Helt klart var det nog så, de beter sig helt normalt nu :d

Annons