Meddelanden och prenumerationer

#1 - 2 januari 2016 14:05
Uppe till höger vid meddelandenotifikationerna, ser man nå'n skillnad mellan om man har fått ett privat meddelande, eller om nå'n har skrivit ett meddelande i en tråd man tydligen prenumererar på? Prenumerationerna ja... Varför har man ett antal hundra prenumerationer, som man inte har valt att prenumerera på? Räcker det att man har råkat skriva ett meddelande i en tråd för att det ska skapas en prenumeration? Men tror jag har prenumerationer även på trådar jag inte har skrivit i. Lite onödigt att behöva gå in och rensa bland meddelandena hela tiden för att det har skrivits meddelanden i trådar man inte har tittat i på länge, och inte ens visste att man prenumererar på. Finns det några inställningar där man kan ändra om man inte vill få prenumerationer på trådar utan att man valt det?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 2 januari 2016 15:50
"Meddelanden" funkar helt fel och den avdelningen finna med på "rätta till-listan"
#3 - 2 januari 2016 16:10
Man går in på sin profil.
Klicka på "ändra inställningar".
Man klickar på "meddelanden", och där kan man kryssa i och ur vilket som skall synas som en liten röd nummerikon längst upp till höger på sidan i "meddelande"-rutan, bredvid sitt profilnamn.

Jag fick som Shepard hela tiden röda små nummerikoner så fort någon hade svarat på mina inlägg, eller gjort något inlägg i min tråd.
Jag klickade ur de alternativ jag inte ville skulle synas, och behöll endast att få en röd nummerindikation när någon skickar mig ett PM-meddelande.

Jag ser, i min profil, att jag uppenbarligen prenumererar på en väldig massa trådar, men jag har aldrig prenumererat på någon tråd. Hur man däremot får bort detta vet jag inte.
#4 - 2 januari 2016 18:42
Tack Mats. Problemet är ju att det dyker upp en massa notifikationer från trådar jag inte är aktiv i, och att jag uppenbarligen, utan att själv ha valt det, prenumererar på dem. Har väl flera hundra prenumerationer, och har väl inte valt att prenumerera på en enda, vad jag vet.
#5 - 2 januari 2016 18:47
[QUOTE=Shepard;n2347130]Tack Mats. Problemet är ju att det dyker upp en massa notifikationer från trådar jag inte är aktiv i, och att jag uppenbarligen, utan att själv ha valt det, prenumererar på dem. Har väl flera hundra prenumerationer, och har väl inte valt att prenumerera på en enda, vad jag vet.[/QUOTE]

Ja, du får gå in där jag nämnde och trycka bort det du inte vill ha i din meddelanderuta. Jag ser numera bara om det kommer ett PM.

Jag prenumererar tydligen på tusen trådar också - fast jag aldrig prenumererat någon gång. Det vet jag däremot inte hur man fixar bort.
#6 - 2 januari 2016 19:01
Ok, ska testa det. Tja, det med prenumerationerna måste ju vara en bugg, som ingen har åtgärdat.
admin
Christian Alfredsson
#7 - 2 januari 2016 19:03
[USER="26816"]Shepard[/USER] Om det är okey så kan jag gå in och kolla vilka prenumerationer du har och rensa bort dem?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 2 januari 2016 19:06
[QUOTE=admin;n2347140][USER="26816"]Shepard[/USER] Om det är okey så kan jag gå in och kolla vilka prenumerationer du har och rensa bort dem?[/QUOTE]
Fast du misslyckades ju med att plocka bort mina prenumerationer så nåt fel är det i systemet

admin
Christian Alfredsson
#9 - 2 januari 2016 21:22
[QUOTE=Kjell Fohrman;n2347141]
Fast du misslyckades ju med att plocka bort mina prenumerationer så nåt fel är det i systemet

[/QUOTE]

Jag har inte raderat dina prenumenationer - bara stängt av dem. Nästa steg är att radera. Är det okey så gör jag det.

Annons