Mecklenburg-Vorpommen

#1 - 24 juli 2010 08:06
Är det någon som vet någon bra fiskaffär eller någon bra sevärdhet i tyskland Mecklenburg-Vorpommen eller i dess närhet?
#2 - 24 juli 2010 08:47
Stralsund ska ha ett akvarium. http://www.meeresmuseum.de/startseite.html
Waren har Müritzeum (:D) http://www.mueritzeum.de/de

Bara googla mecklenburg vorpommern aqaristik eller liknande
#3 - 24 juli 2010 09:27
Mega zoo har öppnat en jättebutik på hansacenter i Rostock. http://www.megazoo.de/company/standort.php?action=d&loc=4
#4 - 24 juli 2010 10:28
Tack för tipsen. museumet har vi tänkt besöka, synd att mega zoo inte har öppet på söndagen när man ska hem för dit hade jag villjat åka.
Ska kolla mer sen tacksam för alla tips.:)
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 24 juli 2010 12:21
solis skrev:
Tack för tipsen. museumet har vi tänkt besöka, synd att mega zoo inte har öppet på söndagen när man ska hem för dit hade jag villjat åka.

I stort sett alla affärer är stängda på söndag i Tyskland (arbetstidslagen) - så skall man ditt för att handla så åk inte på en söndag (vilket många "saftresenärer" har lärt sig den dyra vägen:p)
#6 - 24 juli 2010 12:31
Jag åker dit på en torsdag och hem på en söndag därför ville jag hitta något man kunnde göra på fredagen i mecklenburg för på lördagen ska min man köra mz race så det är bara fredagen som är ledig till lite vad som helst.
Därför tyckte jag det var synd att det är stängt på söndagen när man ska ta färjan hem på söndagen och är i rostock i väntan på färden.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 24 juli 2010 12:41
solis skrev:
Därför tyckte jag det var synd att det är stängt på söndagen när man ska ta färjan hem på söndagen och är i rostock i väntan på färden.

Men som sagt - så har det alltid varit i Tyskland. Därför lägger jag alltid mina Tysklandsresor på så sätt att jag åker lite senare och hem på måndagen istället.
Men det är ju inte alltid så enkelt att få det att funka
#8 - 24 juli 2010 13:51
Hade viljat göra det samma men nu har vi ingen möjlighet att stanna till måndagen och i stort sett av alla som åker så är det bara jag som är intresserad av att åka till en fiskaffär.
Men museet åker vi till iallafall .
Ska försöka hitta en fiskaffär i närheten av larz dit vi ska så kanske jag kan få titta i någon fiskaffär iallafall på fredagen om jag har tur.
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 24 juli 2010 15:22
solis skrev:
Hade viljat göra det samma men nu har vi ingen möjlighet att stanna till måndagen och i stort sett av alla som åker så är det bara jag som är intresserad av att åka till en fiskaffär.

Dom andra kanske vill handla "saft" i alla fall så det kan ju vara ett bra argument för att stanna en dag till;)
Visst kan ni handla det på fredagen men det är ju lite stöldbegärligt så det ställer man ju inte i bilen under några dagar.
#10 - 24 juli 2010 19:21
Efter tre nätter i tält ute i ingenstanns med 2 småbarn så tror jag att jag längtar hem på söndagen jag med, tror det blir lite svårt att fördriva söndagen när inget är öppet, har mailat en vännina i tyskland och ska se om hon vet någon akvarieaffär runt om där vi ska bo får hoppas att hon vet eller kanske dom vet någon när vi är på museet.

Annons