Som rubriken lyder så skulle jag rensa mitt ena ytterfilter Eheim 2028 pro2 då det var så sanslöst trött ös i utblåset.
Började dela slangarna från pumpen och släpa ut eländet från min bänk under 720 karet och så tog alla grejerna till badkaret och ska rensa.
Ska då dela slangarna från sitt fäste som ska sitta på pumpen så bara går det av liksom, bara delar sig helt av [:(!]
Helskotta tänker jag, garanti....hmm....köpte 2 såna här filter för ett år sen knappt i mitten på november på ciklidcentret i köpenhamn.
Undrar om det går att ordna detta på garantin om man har mer än ett år men det kanske man inte har förresten ? Nån som vet ? Kjell ?
HAr för mig att eheim har nån sån generell garanti på 2 år på sina saket men det kan ju vara fel.
Hur som helst så har nu mitt 720 bara ett reningsverk iaf istället för 2 och dom 7.5 literna filtermedia med nyttobakterier kommer att saknas känns det som.
Får hoppas jag kan köpa en sån här grunka imorrn från akvarietjänst så länge till det löser sig och nu ska jag rengöra filtret helt och hållet.
I med lite nitrivec när jag ska starta upp det sen igen så blir det nog bra.