Det är en del projekt på gång.
Jag gillar att fundera ett tag på vad jag vill förändra, smaka på det, väga för och nackdelar och helt plötsligt finns inspirationen där igen.
Saltvattnet har tuffat på, alger kommer och går, speciellt på sanden. Tycker ju att jag har stabila värden men antagligen är det med söta mått, det salta måttet är visst mycket känsligare säger de som fattat mer, ja eller mest hur det hänger ihop och fungerar.
Fast överlag så känns det som det går på rätt håll, koraller växer och samma ämnen de förbrukar pytsas i baljan.
Mina sandvändare försvann, de såg ju ut att vara på hugget men så där bara puff, inget spår alls.
Nu har jag sugit på karamellen ett tag och införskaffat en ny sandvändare och med den följde också också två Wrasse samt två fraggar.
Tyvärr är inte mina frökenfiskar snäll, de tycker att 250 l inte räcker för alla, to small town...
Hoppas det löser sig, försökte med spegeltricket men det brydde inte fröknarna sig om alls, rätt konstigt kan ju tyckas.
Malawikaret väntar på sin makeover.
Det blev inte bra med filtermodulen i mitten eftersom den blev svår att nå.
Nu har jag gjort en ny bakgrund med två filterfack, en i var hörna. Den blev i fyra delat för att bli hanterbar så nu går den i en 200l tunnan för att laka ur det värsta med hydroxid. Toppar med saltsyra för att hålla ner PH värdet, gissar på en vecka till innan den är ok.
Jag såg en rot på ett annat forum och fick ett sådant ha begär, ja jag vet att det inte förekommer så mycket rötter i Malawisjön men det bekymrar mig föga :D.
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/45235-Dagens-bild?p=374303&viewfull=1#post374303
Efter lite mailande med fotografen körde jag och hämtade roten, 26 mil för en rot... hur friskt är det.. å andra sidan, en från akvarieaffären har åkt betydligt längre.