måttbeställa akvarium -Gbg

#1 - 22 april 2008 17:57
Jag är sugen på att måttbeställa ett akvarium till en bokhylla jag har. Är det någon som vet vart i Gbg man kan göra detta och vad det kostar?
#2 - 22 april 2008 18:03
Du kan nog beställa från ett flertal affärer, men billigast är nog att gå till glasmästeriet direkt, http://www.jagefeldt.nu/ som ligger i Lysekil.
Snygga kar till humana priser och ligger hyffsat i närheten av Göteborg:)!
#3 - 22 april 2008 19:37
Nols ciklidhobby kan göra efter mått =) Billig med tycker jag..
#4 - 22 april 2008 20:50
Sätter glasmästarna ihop akvariet oxå?

Finns det någon mer info om Nols ciklidhobby?

Ingen mer i Göteborg så att man kan jämföra priser?

Någon som vet vad ett 100 liters ungefär kostar?
#5 - 22 april 2008 22:14
Sätter glasmästarna ihop akvariet oxå?
Jepp!

Finns det någon mer info om Nols ciklidhobby?
Ring och fråga vet jag, eller klampa in på hemsidan: http://www.ciklidhobby.com/

Ingen mer i Göteborg så att man kan jämföra priser?

Någon som vet vad ett 100 liters ungefär kostar?

Jag skulle knappast tro att du får det billigare än de föreslagna ställena, men ring runt till glasmästerierna om du inte kan knåpa ihop karet själv:).
#6 - 22 april 2008 22:29
Nja så händig är jag inte.

Får ta och ringa men nu har jag lite info i alla fall vart jag ska börja vända mig.

Tack för bra svar.
#7 - 24 april 2008 16:11
Vet att gubberozoo kan ta hem efter bestälning

www.gubberozoo.com
#8 - 24 april 2008 18:02
Och om jag inte är helt ute och cyklar är det Jagefeldts glasmästeri i Lysekil som gör dessa med specialmått;).
#9 - 24 april 2008 19:06
Hmm... Är det någon här som har vågat sig på att limma ihop ett kar själv? hur skulle det vara att limma en kum på ca 60x60x60? det skulle ju bli mycket billigare änn att låta någon affär limma iafall, men det är ju inte värt de om det börjar läcka?

Vad tror ni?
#10 - 24 april 2008 19:52
ansjo skrev:
Och om jag inte är helt ute och cyklar är det Jagefeldts glasmästeri i Lysekil som gör dessa med specialmått;).

ahha okej det hadde jag inte en aning om:p
#11 - 24 april 2008 19:54
axeisi skrev:
Hmm... Är det någon här som har vågat sig på att limma ihop ett kar själv? hur skulle det vara att limma en kum på ca 60x60x60? det skulle ju bli mycket billigare änn att låta någon affär limma iafall, men det är ju inte värt de om det börjar läcka?

Vad tror ni?

Polaren limmade ihop ett 200L kar själv, glasen var skeva och tunna men det läcker inte =) När jag får tag på en lokal så kommer jag limma många kar själv, (fast inte större än ca 150L)
#12 - 24 april 2008 21:18
patriksg skrev:
Polaren limmade ihop ett 200L kar själv, glasen var skeva och tunna men det läcker inte =) När jag får tag på en lokal så kommer jag limma många kar själv, (fast inte större än ca 150L)

Å då kan ju du limma ett åt mig ;) för mitt är inte mer än 110 och du bor ju hyfsat nära mig oxå

Annons