Jag och en polare funderar på att gå ut till en närbeliggande sjö och håva upp småfisk som levandefoder. Finns det någon större risk att man drar in skit till akvariet om man gör det? Något annat negativt?
MVH Johan
Radioaktiva Räkor skrev:Sen kan man ju ifrågasätta hur etiskt det är, men det lämnar jag åt någon annan.
ansjo skrev:Kan du utveckla det?
Norpis skrev:Jag är faktiskt villig att hålla med lite här.
För ena sekunden är det helt fel att mata med levande fiskar.
Och in nästa sekund är det ingen som klagar när man rekommenderar folk som har för mycket guppyyngel att skaffa en fisk som äter upp en del av dom?
Vad är den stora skillnaden i det?
perfetto skrev:Ska vi börja snacka etik här på ett akvarieforum, får vi nog börja med att lägga ner våra infångade fiskar vi har i tankarna o sluta hålla djur fångna överhuvudtaget.
Dubbelmoral var ordet ja...
Johanski skrev:Tack för svaren, och för mig gör det inget att det blir lite reaktioner.
Tanken var ju levande föda men med tanke på parasiter och dylikt så struntar jag nog i det.
MVH Johan
addo skrev:Trä fisken på en fiskelina med hjälp av en synål, sen står du och "pimplar" så fisken får rörelse. När fisken är i munnen på din akvariefisk drar du i linan så den lossnar från foderfisken.