mata med gråsuggor?

#1 - 6 juli 2004 00:57
vad tror ni om att mata fiskarna med gråsuggor?

fick nämligen ett litet överflöd av gråsuggor när jag tog in en rot som jag hade tänkt ha i akvariet.
#2 - 6 juli 2004 05:57
Testa! Men spontant tycker jag att just gråsuggor verkar vara äckligt även för fiskar. [:)]
#3 - 6 juli 2004 07:45
Gråsuggor är små kräftdjur. Säkert alldeles utmärkt foder för fisk.
#4 - 6 juli 2004 10:11
Lägger du i dem levande bör du inte lägga i för många åt gången, de rackarna överlever länge i vatten. Jag testade på mina tigerbarber för något år sedan och det tog sin tid för barberna att klura ut hur de skulle komma åt på bästa sätt. Gråsuggorna levde alldeles för länge för min smak, kändes som snudd på djurplågeri. Minns jag rätt så levde de i över ett dygn. Du har ciklider och de gör säkert processen kort med ett gäng gråsuggor.
#5 - 6 juli 2004 10:34
Choklader älskar småkryp!
#6 - 6 juli 2004 22:01
Har du yngel så får du passa dem från gråsuggorna eftersom dom liksom trollsländelarver är riktiga rovdjur...
Själv tycker jag gråsuggor är det äckligaste som finns. Särskilt när dom börjar bli 3-4cm...Huvva *ryser*
"Äckligheter" som levande mygg och mysis får duga för mig(mina fiskar)
=)
#7 - 6 juli 2004 22:26
Umm.. Nix, gråsuggor är inte rovdjur. De äter döda växtdelar.

Det finns vissa havslevande gråsuggor som är grymma rovdjur, men land- och sötvattens-gråsuggor är ofarliga för allt & alla.
#8 - 6 juli 2004 23:08
chokladcikliderna mina verkade mera intresserade av mina neontetror, eller mina FD neontetor, de klarade 2 dagar med chokladcikliderna har inga kvar nu ;) ops

Annons