Mata fiskarna med

#1 - 9 december 2008 00:41
Hej jag undrar om det går att mata mina fiskar med rom alltså fiskägg som man köper på glasburkar på ica eller nått.

här är mina fiskar om det är intressant och veta

akvarium 1
" target="_blank">

akvarium 2
" target="_blank">
#2 - 9 december 2008 06:19
ingen bra idé.

de är enormt salta....vilket får fiskarna att må....kasst som f-n

kostnaden per kilo är hiskelig.

.
#3 - 9 december 2008 11:34
Då och då kan det i fiskdisken dyka upp fisk med rom. Lake på vintern och strömming på våren är det som jag kommer på direkt. Båda har finkornig rom, och om det kan vara bra som fiskmat har jag ingen aning. Känner man någon fiskare (fisk fiskare fiskast) så kanske de kan fixa fram ännu färskare, och i andra storlekar ibland.
#4 - 9 december 2008 11:56
purusam skrev:
Hej jag undrar om det går att mata mina fiskar med rom alltså fiskägg som man köper på glasburkar på ica eller nått.

här är mina fiskar om det är intressant och veta

akvarium 1

" target="_blank">

akvarium 2

" target="_blank">

Du kan ju hoppas på att scalarerna lägger rom så behöver du inte ens gå utanför dörren och skaffa. :)
#5 - 9 december 2008 12:06
larson skrev:
Då och då kan det i fiskdisken dyka upp fisk med rom. Lake på vintern och strömming på våren är det som jag kommer på direkt. Båda har finkornig rom, och om det kan vara bra som fiskmat har jag ingen aning. Känner man någon fiskare (fisk fiskare fiskast) så kanske de kan fixa fram ännu färskare, och i andra storlekar ibland.

vilket kan gå åt h-e.

ganska stor risk att det finns bakterier och annat otrevligt
som är ofarliga för fisken som bär på rommen, men direkt
dödliga för akvariefisken.....

.
#6 - 9 december 2008 18:43
Som sagt Kensa, Jag har ingen aning om det är bra, men ditt argument låter vettigt. Bättre att låta bli då...

Annons