mata diskus med rom

#1 - 15 november 2006 23:07
Hej tänkte fråga om non har provat mata diskus med vanlig rom som man köper på ica eller i non annan mat afär skadar de eller jag menar man sköljer av de ordentligt först men non som har provat och e de bra eller dålig har inte testat än men funderar på de e less på att ge de frysföder javla va de e petiga med mat endast frys eller röda mygglarver granulat går när de e hungriga annas kan man glöma att de äter flingor så de e darför jag undrar om man kan manta de ned kaviar hehe ;D
#2 - 16 november 2006 05:21
är på tok för salt tror jag ... e nog ingen bra ide
#3 - 16 november 2006 09:50
som jag sa inna om man spolar av de ordentligt menar läman de sköljas i en 2 timmar
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 16 november 2006 10:34
Det smutsar ner väldigt mycket och sedan innehåller det för mycket salt som mayday skriver.
Men får man tag i osaltad rom samt matar försiktigt så kan det säkert funka till diskus
#5 - 16 november 2006 11:06
på vintern när jag fiskar röding så brukar jag ge mina diskusar romen från rödingen det har även triggat till lek är min uppfatning mistänker att det stimulerar honans egna rom pruduktion men man bör veta vad det är man ger dom för rom så det är rent o fräsh rom
#6 - 21 november 2006 07:33
någon som vet om man kan ge dom rom från gäddor ??

Annons