Mat till yngel?

#1 - 9 mars 2009 20:26
Hej! Upptäckte ett Hongi-yngel i akvariet ikväll. Har flyttat över han/hon till ett eget kar och undrar nu vad man ska mata med?
Har inte tänkt att böka med artemia, så går små portioner i små små bittar av den vanliga maten bra? Han/Hon har ju klarat sig en tid i det stora karet för den är närmare en cm och mat har den hittat för den skiter en hel del, så har den ätit av den vaniga maten eller finns det annat i akvariet som yngel kan livnära sig på?

Tacksam för alla tips!

p.s. när kan den simma i det stora karet igen?
#2 - 10 mars 2009 15:41
mata med skalad artemia mycket bra yngel foder
#3 - 10 mars 2009 16:53
henalg skrev:
mata med skalad artemia mycket bra yngel foder

Hur kan du svara sådär när han/hon inte vill mata med artemia? :P

Själv kör jag med sera mikropan 104327** 200grams påsar, räcker ungefär till en miljard yngel i några år och lite till:P nä men det är sjukt mycket mat för 80kr till fiskar som förmodligen inte äter speciellt mycket i den storleken dom brukar vara i när dom är yngel :)
#4 - 10 mars 2009 18:25
Sauce skrev:
Hur kan du svara sådär när han/hon inte vill mata med artemia? :P

Själv kör jag med sera mikropan 104327** 200grams påsar, räcker ungefär till en miljard yngel i några år och lite till:P nä men det är sjukt mycket mat för 80kr till fiskar som förmodligen inte äter speciellt mycket i den storleken dom brukar vara i när dom är yngel :)

Har googlat ditt förslag och det ser bra ut! Ska kolla in hos zoohandlarn och se om de har.

Tack!
#5 - 10 mars 2009 20:45
Orchillies skrev:
Har googlat ditt förslag och det ser bra ut! Ska kolla in hos zoohandlarn och se om de har.

Tack!

annars borde dom kunna ta hem det åt dig, annars får du prova att beställa på internet, funkar ju det med :)
#6 - 12 mars 2009 08:29
ja just munruvande arter. deras yngel har kommit så långt i utveckling så det behövs inte artemia, gör egen räkmix tina den sedan mosar du lite millan fingrarna, så var det serverat. har fött upp 1000 tals yngel på det så det kan jag rekomendera.

Annons