Mat till levandefödare?

#1 - 4 november 2007 13:44
Hej!
Snart ska jag starta upp mitt akvarium med guppy, endlers svärdbärare o platy (ännu inte bestämt vilka av dem, änså länge endast idé). Det ska även ner nån mal och i framtiden lite räkor.
Jag har märkt att det är väldigt mycket att tänka på, inte minst när det kommer till fodret.
Har ni några tips på bra mat dem?:D
Mvh Erica
#2 - 4 november 2007 16:25
Det funkar med något av de "bra för alla"-foder som finns. Kanske varvat med något foder med astaxantin för röd fin färg. Det brukar stå på förpackningen om det finns sådant i.
#3 - 4 november 2007 16:51
bra torrfoder varvat med frysfoder/levandefoder då och då. de är ju inte så kräsna direkt men självklart mår ju alla fiskar bäst om de också får bra foder.
#4 - 5 november 2007 16:46
Okej, något märke som är väldigt bra? /E
#5 - 5 november 2007 17:58
dem bör till stor del få ett vegetabiliskt foder som tex. sera flora och algtabletter! sera tycker jag förövrigt är ett bra märke!
#6 - 11 november 2007 15:30
åheim skrev:
dem bör till stor del få ett vegetabiliskt foder som tex. sera flora och algtabletter! sera tycker jag förövrigt är ett bra märke!

Okej, tack för hjälpen!

Vet någon om "Tetra" är bra? Jag har sett att de har ett väldigt stort sortiment och det verkar ju vara bra grejer iallafall ;)
#7 - 11 november 2007 18:17
Tetra är ett gammalt och välkänt märke. De hade inte blivit gamla och välkända, om deras grejor hade varit dåliga, så deras foder lär vara helt ok. :)
#8 - 12 november 2007 09:41
räkor tex amano räkor är alg ätare så dom vill ha algtabletter! (algätande malar med) senså vanligt flingfoder kan dom andra äta (OBS: står på förpakning vilka sorter det är till) Det jag köper (märke) är: Tropical
#9 - 13 november 2007 18:04
Jens A. skrev:
Tetra är ett gammalt och välkänt märke. De hade inte blivit gamla och välkända, om deras grejor hade varit dåliga, så deras foder lär vara helt ok. :)

Tack tack, jag lär nog köra med det till en början. Sen blir det väl lite andra märken också :)

Amanda321 skrev:
räkor tex amano räkor är alg ätare så dom vill ha algtabletter! (algätande malar med) senså vanligt flingfoder kan dom andra äta (OBS: står på förpakning vilka sorter det är till) Det jag köper (märke) är: Tropical

Taack! Samma sak med Crystal Red och Körsbärsräkor ? :)

Annons