mat problem med neon tetror

#1 - 14 september 2003 21:31
Chena =P ...
asså va ska man göra åt tetrorna dom äter juh för kung o fosterland..
som ni ser på bilderna så kan dom knappast simma ner ti botten dom flyter som korkar =D .. mina andra fiskar får knappt nån mat.
nån som vet hur man ska göra för o få dom o sluta äta så mycket..
dom lär sprängas snart för att dom äter så mycket

Ganska dålig kvalite på bilderna.. Bild länk: http://promodders.dajm.com/anv/upload/budda*/tjocka%20tetror.JPG
#2 - 14 september 2003 21:38
Det enda som jag tycker att du ska göra är att göra 2-3 dagars fasta och efter det mata mindre. Du ska inte mata mer än vad alla fiskar du har i karet äter upp på en 2-3 minutersperiod[:D]
#3 - 14 september 2003 21:43
ja vet det =D .. men asså dom e så snabbat på o äta så fort man har lagt i mat så far dom upp till ytan. Dom andra fiskarna hinner juh knappt med dom där e juh skogstokiga.
lixom tetrorna göds dom andra går på diet för att tetrorna inte ska äta ihjäl sej [:D]
#4 - 14 september 2003 21:48
De andra får nog den mat de behöver. En fisk äter ungefär 2% av sin vikt. Bara inte de andra fiskarna du har ser utsvultna och magra ut så ska det nog inte vara någon fara med dem[:)]
#5 - 14 september 2003 21:48
Du ger dem torrfoder? Det kan de dö av - de får luft i tarmsystemet, det är därför de flyter. Blöt upp torrfodret i ett glas vatten innan du häller i det, eller ge frysfoder.

Neoner är enorma matvrak - mina förvandlas till pirayor när det är mat i vattnet, och stoppar i sig så mycket de orkar och sen lite till. Det är liksom bara så de funkar, och de verkar inte ta nån skada av det. Jag tycker också det verkar bli lite bättre när de blir större, men det kan vara inbillning.
#6 - 14 september 2003 21:50
För mig funkade det med att jag först matade tetrorna med granulat(som sjunker), och när de var upptagna matade med flingor. Man kan också mata på flera ställen.
#7 - 14 september 2003 21:58
Hmm asså ja har juh lixom 11 neontetror 10 Barber 10 tiger barber, 6 kuhlii ålar, o 2 hajmalar, och en sugfirre och en klogroda =P .. måste juh ner me lite mat oxå haha...
Torrfoder =S ... matar med sånna tunna flarn som e i olika färger.. o sen bottentabletter ti malarna o ålarna... lixom när neonisarna ätit allt vid ytan går dom på bottentabletten oxå...

fast ja vet inte om nått av det är torrfoder?
#8 - 14 september 2003 21:59
Ursprungligen skickat av Lisaplisa

För mig funkade det med att jag först matade tetrorna med granulat(som sjunker), och när de var upptagna matade med flingor. Man kan också mata på flera ställen.

om ja skulle börja mata med det skulle dom ändå fortsätta o äta av den andra maten... dom äter juh så himmla snabbt oxp =(
#9 - 14 september 2003 22:36
Klogrodan får du väl ändå mata med mygglarver med handen? Det får jag i alla fall göra, och även fast jag viftar med dem framför grodan så får den problem att hinna före black molly och guppyna å ta dem från handen hehe.
#10 - 14 september 2003 22:39
Ursprungligen skickat av FaZt

Klogrodan får du väl ändå mata med mygglarver med handen? Det får jag i alla fall göra, och även fast jag viftar med dem framför grodan så får den problem att hinna före black molly och guppyna å ta dem från handen hehe.

joo ja vet jag matar den med mygglarver... med pinsett.. men de blir lite spill iaf...

Annons