Mat & fen problem

#1 - 24 juli 2005 22:06
Tjo!! Jag har lite problem med en kamphane, den har svårt att komma till maten! då mina 4 molly är som tokar när de matas, å även platyn är på hugget. Ser nästan lite kul ut när en "kampfisk" blir bortjagad av en platy som e 2.5cm typ..
Plus att fenorna är lite trasiga efter slagsmål

Mina frågor är ifall nån har nått tips med maten, förutom att sätta han i yngelkasse å mata upp han, vilket jag gör just i nuet. Och angående fenorna, växer dom ut igen el? antar att dom gör de ..vilket tidsperspektiv snackar vi då ?
#2 - 25 juli 2005 15:56
Fenorna växer ut igen. Tiden det tar är ju förstås beroende på hur stora skador det är, men räkna med ett par veckor.

Testa att mata på två ställen i akvariet samtidigt. Först i det hörn där mollysarna är, och när de har sett maten lägger du ett par flingor i den del som kampfisken håller till i.
#3 - 27 juli 2005 21:15
[QUOTE=Neptun]Fenorna växer ut igen. Tiden det tar är ju förstås beroende på hur stora skador det är, men räkna med ett par veckor.

Testa att mata på två ställen i akvariet samtidigt. Först i det hörn där mollysarna är, och när de har sett maten lägger du ett par flingor i den del som kampfisken håller till i.[/QUOTE]

De va ett bra tips med att mata på olika ställen, tackar!!
#4 - 29 juli 2005 03:09
[center][size=3][color=SeaGreen][font=Comic Sans MS]Som sagt mata dom pa flera olika stallen. [/font][/color][/size]
[/center]

Annons