Mat

#1 - 4 februari 2009 15:22
Hej

Jag har en vanlig Ancistrus en guldancistrus och en L-183 jag matar dom med maltabletter Novo Tab från JBL men jag har hört att de gillar grönsaker också:) i så fall vilka/vilken grönsak ska jag mata Malarna med.

Tacksam för svar :)
#2 - 4 februari 2009 15:28
Fösen skrev:
Hej

Jag har en vanlig Ancistrus en guldancistrus och en L-183 jag matar dom med maltabletter Novo Tab från JBL men jag har hört att de gillar grönsaker också:) i så fall vilka/vilken grönsak ska jag mata Malarna med.

Tacksam för svar :)

ärtor sallds blad te.x
#3 - 4 februari 2009 15:34
Zucchini och gurka brukar vara poppis. :p

Kör en sked igenom, så att det sjunker.
#4 - 4 februari 2009 16:11
Jens A. skrev:
Zucchini och gurka brukar vara poppis. :p

Kör en sked igenom, så att det sjunker.

Har lite Zucchini hemma la ner en till skalarena där var dom väldigt poppis men i det andra så funkar det inte så bra :( Hur gör man så att de inte flyter?
#5 - 4 februari 2009 16:13
Det där med sked funkade hyvsat men finns det något så att de absolut sjunker?
#6 - 4 februari 2009 16:19
Fösen skrev:
Det där med sked funkade hyvsat men finns det något så att de absolut sjunker?

Tjaa...jag vet inte? Kanske du kan komma på någon supersmart hemmafixarlösning? Någon hållare eller något? :)
#7 - 4 februari 2009 16:28
Jens A. skrev:
Tjaa...jag vet inte? Kanske du kan komma på någon supersmart hemmafixarlösning? Någon hållare eller något? :)

HAHA ja det kanske man bör göra får sätta på superdelen av hjärnan det är nog bäst :d;)
Bilagor:
#8 - 4 februari 2009 16:40
Jag kör med en liten gaffel med en fiskelina i. Bara att fiska upp gaffeln när squashen är slut.
#9 - 4 februari 2009 20:53
Här har vi provat apelsin och clementinkött, dvs utan hinnan på klyftan. Försvann fort i karet.A.
#10 - 4 februari 2009 20:59
Vissa grönsaker (jag har provat broccoli) sjunker om du snabbkokar dom lite (förväller)
Prova det!
Mina Ancistrusar var inte överförtjusta i broccoli, Otosinclusarna gillade den hyfsat. Skall prova zuccini nästa gång.
#11 - 4 februari 2009 21:36
AnnikaMo skrev:
Här har vi provat apelsin och clementinkött, dvs utan hinnan på klyftan. Försvann fort i karet.A.

Det kanske kan vara något det ger ej ifrån sig farliga ämnen till vattnet va?
#12 - 4 februari 2009 21:39
När jag ändå frågar det förstör inte vattnet va?
#13 - 4 februari 2009 21:41
Äter dom inte upp något på nån dag eller så, plocka upp det igen så ruttnar det inte. Annars skall det inte vara nån fara med grönsaker i alla fall.
#14 - 4 februari 2009 21:42
Bowman skrev:
Äter dom inte upp något på nån dag eller så, plocka upp det igen så ruttnar det inte. Annars skall det inte vara nån fara med grönsaker i alla fall.

Ja det är rätt nu ska jag prova med clementinkött som hon över sa :) verkar det som en bra idé Bowman?
#15 - 4 februari 2009 21:46
Fösen skrev:
Ja det är rätt nu ska jag prova med clementinkött som hon över sa :) verkar det som en bra idé Bowman?

Jag vet inte faktiskt, Jag har inte hört om det innan, och en clementin känns ju lite mer "sur" än kanske en liten bit grönsak. Men det är säkert ingen fara.
#16 - 4 februari 2009 21:47
Bowman skrev:
Jag vet inte faktiskt, Jag har inte hört om det innan, och en clementin känns ju lite mer "sur" än kanske en liten bit grönsak. Men det är säkert ingen fara.

:) provar nu så kommenterar jag hur det gick sen :)
#17 - 4 februari 2009 21:49
OJ OJ OJ OJ OJ OJ alla fiakr hoppade på den det är HAHA slagsmål nu det gick verkligen hem :)
#18 - 4 februari 2009 21:54
Det lät ju roligt! Måste prova med nån dag!

Sjönk clementinen?
#19 - 4 februari 2009 21:57
Bowman skrev:
Det lät ju roligt! Måste prova med nån dag!

Sjönk clementinen?

Japp clementinen sjönk men tänk på att det bara ska vara själva köttet inte linsen utanpå så blir det bra och inte för mycket då blir Ph värdet surt :)
#20 - 4 februari 2009 21:59
Fösen skrev:
Japp clementinen sjönk men tänk på att det bara ska vara själva köttet inte linsen utanpå så blir det bra och inte för mycket då blir Ph värdet surt :)

Där ser man.
#21 - 4 februari 2009 22:00
Bowman skrev:
Där ser man.

Ska prova med lite smått och gott med lite olika grönsaker och frukter. Det är inte bara malarna som gillar den alla fiskar gjorde det förutom mina guramis :( :)

Annons