Måste man tillsätta salt till dalmatiner molly?

#1 - 9 mars 2006 13:58
Jag är så fruktansvärt kär i dalmatiner mollys! Men, jag vill helst inte tillsätta salt i vattnet för jag vet inte hur mina fiskar skulle reagera på detta. Men måste man tillsätta salt i vattnet till dalmatiner mollys? Jag har hört att det är bra.. men om det är ett måste har jag ingen aning, klarar de sig ändå?
#2 - 9 mars 2006 14:13
Salt motverkar sjukdomar bland annat
#3 - 9 mars 2006 14:21
ok, men vilka typer av fiskar är känsliga mot salt?
#4 - 9 mars 2006 14:32
Jag vet inga tyvärr.Fick rådet av min fiskhandlare när jag hade problem med pricksjuka att hälla i tre dubbeldos och han sa att det var ok alla fiskar lever och då har jag ändå en del känsliga malar.
#5 - 9 mars 2006 14:56
pansarmalar tål inte salt..
Men dina mollys klarar sig troligvis bra utan salt också...

:)
#6 - 9 mars 2006 15:13
Ja säger NEJ

har dalmatinermolly o jag har alldrig tilsatt salt
Dom ynglar av sig som attans o mår fina fisken typ :P

så skippa saltet såvidare du inte efter en tid märker att dom blir dåliga då kan du tilsätta det.

samt hänger också på vad dom är vana med .. har dom gått i sötvatten innan så fins de ingen mening
#7 - 9 mars 2006 15:52
precis.. fråga i affären först om dom har vatten i sina kar.. har dom inte det är de bättre o inte ha salt..
ja har inget salt till mina mollys och dom mår bra (utom en) med det har inget med saltet o göra
#8 - 9 mars 2006 18:22
ok tack så jättemycket! Har gått och funderat på detta så länge nu, tycker bara de är för underbara! :P

Annons