Måste köpa ny dataskärm

#1 - 22 september 2007 17:11
Hjälp min skärm har blivit gul, måste köpa ny, har ni några råd:confused:

Vilka märken är bra, vilka är skit:confused:
Vad ska man tänka på:confused:
Är det widescreen som gäller:confused:

Kollat på el-giganten och pccity på internet finns från ca 1500 kr är det något att ha eller bör man köpa något dyrare=(bättre):confused:

Jag har aldrig köpt en skärm bara datapaket med skärm så jag känner mig lite rudis:D

Jag använder datorn nästan uteslutande till internet:)

Tacksam för svar från Er tekniknördar;)
#2 - 22 september 2007 17:29
Köp vilket märke som helst, välj det som passar din plånbok. Du lär ju inte behöva större än 17-19" TFT.

Annars kan du ju göra slag i saken och köpa helt ny Apple iMac istället ;)

//C
#3 - 23 september 2007 05:51
Om skärmen har blivit gul kan det vara fel på kabeln också så testa en annan kabel innan du köper en ny skärm. Det har hänt mig fast färg lila.
#4 - 24 september 2007 12:33
jag har en 22 eller 23 tums widescreen skärm, märkte Hanns-G. Riktigt bra skärm faktist, köpte den för något år sen på netonnet för 2300kr om jag inte minns fel
Bilagor:
#5 - 24 september 2007 12:41
Helt nytt...

lmo skrev:
Hjälp min skärm har blivit gul, måste köpa ny, har ni några råd:confused:

Vilka märken är bra, vilka är skit:confused:

Vad ska man tänka på:confused:

Är det widescreen som gäller:confused:

Kollat på el-giganten och pccity på internet finns från ca 1500 kr är det något att ha eller bör man köpa något dyrare=(bättre):confused:

Jag har aldrig köpt en skärm bara datapaket med skärm så jag känner mig lite rudis:D

Jag använder datorn nästan uteslutande till internet:)

Tacksam för svar från Er tekniknördar;)

...datorpaket står jag inför.
Giganten har en 20" Widescreen för 1.790:-/Benq, just nu. Responstid 5ms, funkar bra till spel o film. VGA-anslutning. Den ska jag titta på..Använder min dator också mest till internet. Men alla tips mottages med tacksamhet.:)
#6 - 24 september 2007 13:08
samsung SyncMaster 19" crt flatscreen kör jag med, använder jag tft får jag sjukt i ögonen
#7 - 24 september 2007 15:09
Jag tänker köpa den här skärmen, har riktigt bra bild. Mycket skärm för pengarna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=168925
#8 - 24 september 2007 15:21
Mycket smart val! :)

Jag har själv en sådan ;) Jag kör ju trippelskärm så den står höger om mig :)
LCD o bra och den har 2ms vilket är skitsnabbt och den är PRISVÄRD + HDMI och VGA och DVI Stöd + att den har HD-Out stöd, sen kan man montera den på väggen ganska lätt. Det medföljer saker så du kan montera skärmen. Funkar utmärkt med alla grafikkort + fler skärmar ;) !

Lycka till nu!
#9 - 24 september 2007 16:08
Jag är stennöjd med 990 kr Samtron skärm.
God mot både ögon och plånbok :D
#10 - 24 september 2007 16:39
Jag tycker att det är bättre att köpa en 19'' skärm istället för en 20'' widescreen, då 19'' faktiskt är större.
#11 - 24 september 2007 17:14
fattar inte varför folk vill ha så stora skärmar...
Har en 17" och tycker 19" är GIGANTISK! alldeles för stor! Men det är klart, beror ju på hur nära man sitter, vissa kanske har trådlöst och sitter ett par meter ifrån, då kan jag förstå att man vill ha större..

Har en plattskärm från Neovo, köpt hos elgiganten för en ganska billig penning. Kommer inte ihåg men runt 1000-1500. helnöjd!

Sen en fråga, varför behöver man tre skärmar??

/Hans
#12 - 24 september 2007 17:28
hade också velat hänga min på väggen, det ger lite mer yta. Dock så sitter min fast i den grejen under som håller uppe skärmen;p
#13 - 24 september 2007 17:51
Malinitzi skrev:
...datorpaket står jag inför.

Giganten har en 20" Widescreen för 1.790:-/Benq, just nu. Responstid 5ms, funkar bra till spel o film. VGA-anslutning. Den ska jag titta på..Använder min dator också mest till internet. Men alla tips mottages med tacksamhet.:)

Har nu köpt denna skärm på pccity samma pris, funkar hittills kanonbra har dock bara använt den i 2 dagar:D
#14 - 25 september 2007 17:59
battalionP skrev:
fattar inte varför folk vill ha så stora skärmar...

Har en 17" och tycker 19" är GIGANTISK! alldeles för stor! Men det är klart, beror ju på hur nära man sitter, vissa kanske har trådlöst och sitter ett par meter ifrån, då kan jag förstå att man vill ha större..

Har en plattskärm från Neovo, köpt hos elgiganten för en ganska billig penning. Kommer inte ihåg men runt 1000-1500. helnöjd!

Sen en fråga, varför behöver man tre skärmar??

/Hans

Storleken har betydelse:p

Jag ser hen hel del film på datorn och sysslar med layout och sånt. Då är det bra med en stor skärm.
#15 - 25 september 2007 18:15
ja kanske, men jag ser ganska mycket film jag med, eller ja, inte film men serier och tycker det funkar kanon på min skärm;)

Men jag antar att smaken är som baken. Det är ju egentligen inte så jättestor skillnad på dom så huvudsaken är väl att upplösning osv är bra!

Men frågan kvarstår, varför behöver man TRE skärmar???

/Hans

Annons