Har du testat med vanliga innerfilter?
Jepp, det var ett par som gick i ett naket kar på 240 liter, men filtret tappade snabbt orken och hålla på med rengörning var vecka tycker jag inte är så jättekul:p!
Finns det inget stort innerfilter att köpa, alternativt två st?
Du kan köra med sk. hamburgerfilter, fula, tar mycket plats men tydligen effektiva. Annars kan du bygga ett innerfilter själv med filtermatta, ett borrat VP-rör samt en pumpskalle.
Har dålig erfarenhet av ytterfilter (läckage).
Då är det inte så kul att skaffa ytterfilter, det förstår jag.
Brukar väl funka så länge det bara är man själv som servar men så måste någon annan göra en insats någon gång och det går det alltid åt h-vete.
Ett ytterfilter som är väl tilltaget behöver du inte röra mer än max 2 ggr om året, och då kan man passa in så det är en själv som gör detta.
Har du erfarenhet av att dra ha lekpar i ett inrett akvarium och dra upp yngel i detsamma?
Lekpar har jag i ett stort sällskapskar med mycket växter, men att de skulle kunna dra upp en kull yngel ser jag som mer eller mindre omöjligt då det går andra fiskar i karet.
Ska du ha upp ynglen så de ser bra ut samt växer på sig duktigt så funkar det tyvärr inte i inredda kar, hur mycket man än vill.
Tycker det verkar så trist med ett akvarium utan växter.
Då är vi två;), men det är trots det väldigt effektivt.
Mvh UB[/quote]