nej, vi hämtade honnom hos en kvinna som nog va livrädd för honnom, dotter viskade till mamman när jag skulle rida -tänk om han gör som han brukar när någon ska rida...då hyssade hon åt sin dotter att va tyst. Han va jätte nervös stackaren, och försökt smita ur paddoken där jag började rida, reste sig och krånglade, men jag gav mig inte :D . Han är otroligt lyhörd, jättemjuk i munnen, klart han försökte slippa undan, de va väll de han va van vid.
Han har stått i en hage sen förra sommaren, inte riden, inte hanterad, inte verkad, inte maskad, inte borstad, så idag ska han få ducha, manen är brun av smuts ca 15 cm från rötterna och ut. Jag tog ut hovslagaren igår han verkade bort ca 5cm, han måste tas 2ggr till innan han kan få skor :(
Tinker är en rätt ny häst i sverige, jag tror att det finns ca 300-350st regestrerade tinkrar, dom vart godkända för regestrering 2002 tror jag, jag skickar med en länk till sussans stuteri så får du titta, större delen av alla tinkrar är skäckar, dovre är väldigt mycket vit, svansen är svart :D så har han ett svart hjärta på ena skinkan :D
http://www.gypsyhorses.se/index.html