Mässor eller liknande?

#1 - 9 februari 2006 09:24
Hej, är ute efter gula discusar typ yellow-Marlboro.
Finns det inga mässor eller liknande tillställningar där man kan köpa fisk, med stort utbud, lite billigare än i affärerna. (Runt 500-600kr/st tycker jag är i dyraste laget om an ska köpa en grupp på 5-6 individer).

Eller finns det nå´n som kan ge något annat tips hur man ska gå tillväga.
Mvh/Luppe :)
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 9 februari 2006 09:27
I slutet av september är det en "diskusmässa" i Duisburg Tyskland - se "Utställningar och möten"
#3 - 9 februari 2006 09:46
Som Kjell skriver Duisburg är den stora diskusgrejen. Redan nu är en full buss klar med diskusfreaks från Norge, Danmark o Sverige klar.:D

Akvariets dag går i år avstapeln i Århus isamband med deras 70 år firande. Redan nu talas om en utställning som skall slå det mesta. Här finns också planer på att ordna Skandinaiens första diskuschampionat. Det vore kul om dessa planer går i lås. Man kan följa utvecklingen på denna sida http://www.aaf-udstilling.dk/

Sedan när det gäller just Yellow Menar man citron gula diskus så är dessa svåra att hålla gula De går lätt över i mer orange färg. Så skall man ha riktigt gula sotfria diskus så hittar man dom inte till ett bättre pris på en mässa heller.
Lucas_no1
#4 - 9 februari 2006 09:51
Luppe jag har skickat ett pm till dig! :-)
#5 - 9 februari 2006 12:42
Hej

:) Nu är ju inte mitt Diskusintresse så stort än att jag åker till Tyskland (ska dit i september på reptilmässa).
Undrar mer om utställningar/mässor i Sverige, tips på privata odlare i Sverige, gärna i mellansverige.
Mvh/Luppe
Lucas_no1
#6 - 9 februari 2006 13:15
Varför inte läsa pm som jag skickat till dig?
Där har du ju svar på frågan!
#7 - 9 februari 2006 14:14
Hej

Hej!
Jag har redan mailat killen i Vällingby men är gärna öppen för flera förslag/ideer. (Tycker kanske att dom är i minsta laget).

Tänkte att ni som är Diskusintresserad kanske har god kontakt med varandra kan guida en nybörjare.
Mvh/Luppe :)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 9 februari 2006 15:03
Kolla annonserna här på zoopet och på ciklid.se
#9 - 9 februari 2006 15:33
är lite sugen på att fara på någon mässa eller liknande men eftersom att det är så pass långt (bor ju i norrbotten) så kommer det förmoderligen bara att bli en vilken ska man satsa på i sånt fall???

Annons