Massor av elfenbens yngel!!!!!

#1 - 2 januari 2006 08:53
[font=Comic Sans MS][size=3]Nu har mitt elfenbens par blivit stolta föräldrar!!! Dock har jag ett problem...Mina blå ciklider som bor i karet oxå blir mer och mer intresserade av ynglen! Dock är honan o hanen mycket duktiga på att vakta ynglen men nu drar ynglen iväg en bit på egen hand och blir då ett lätt byte!!! har inget yngel akvarium så jag vet inte hur jag ska lyckas rädda några av dem???????? Please help....[/size][/font]
#2 - 2 januari 2006 09:05
Hej!
Grattis får jag börja med att säga!
Tyvärr kan jag inte komma på nåt du kan göra, om du inte vill göra nåt drastiskt som att dela av akvariet så att honan och hanen får en del av karet själv.
Eller åker till zoo och köper ett nytt akvarium.
Ingen kompis som kan ta hand om blåcikliderna några veckor?
#3 - 2 januari 2006 10:53
Är ynglena så pass stora att dom kan flytta ifrån mamman och pappan??
#4 - 3 januari 2006 08:14
nej de kom på nyårsafton...de är 4dygn gamla...jag har ingen aning om de kan flytta från föräldrarna redan eller när de kan flytta...jag har aldrig varit med yngel förut:)
Jag har haft tänt dygnet runt nu sen dess men det kan jag ju inte fortsätta med...då blir de ju galna istället!!! så jag vet faktiskt inte vad jag ska göra:confused: Nu är goda råd dyra!!!!
#5 - 5 januari 2006 16:39
Nu är problemet löst...mina blå fick ett 220L kar helt för sig själva och föräldrarna stannade kvar i 115 L karet. det är ett hundratal yngel och allt verkar gå som på räls för paret där inne...
#6 - 5 januari 2006 16:49
[quote=gummigubbi]Nu är problemet löst...mina blå fick ett 220L kar helt för sig själva och föräldrarna stannade kvar i 115 L karet. det är ett hundratal yngel och allt verkar gå som på räls för paret där inne...[/quote]

Åh vad skönt att det löste sig! :p

Annons