Eller, ja så farligt är det inte, har tagit död på 5 av guppyna jag fick för ett par veckor sedan. De var väldigt krokiga i sina ryggar, en var nästan dubbelvikt, så det var en välgärning... Jag som inte gillar guppy har nu bestämt mig för att det här karet ska vara guppykar, har 5 vuxna, fina och rakryggade guppys där nu, samt tre fina yngel som ser ut att bli bra i ryggen med. Köper ett gäng till på måndag, så jag får in lite nytt blod i det här gänget, och så ska den stackars pansarmalen få sällskap med, han är alldeles ensam.

Flyttade över allt annat från det karet nu, till mitt 250, och det som flyttade var 2 stora ancistrushanar (som snart måste flytta till något mycket större dock), 2 kardinaltetror, 3 kilfläckar och 4 barber av nåt slag..... och en ensam platyhona, som jag faktiskt tycker lite synd om, får se om jag tar bort den eller skaffar flera av hennes sort. Skulle ju iofs vara kul att ha det där där karet fullt av levandefödare, kanske kan något överleva iallafall! Särskilt nu när mina pirajakopior (sorgmantlarna) har flyttat ut!

Gjorde en ordentlig storstädning bland växter och sten i guppybaljan med, det blir nog fint när det värsta lagt sig, just nu ser det "dammigt" ut, eftersom blästersand rör till det så förbannat när man petar i det....

Mina palettyngel är lite färre, 3 har jag kvar.... Men de börjar bli stora nu, så den värsta "ätfaran" är nog över hoppas jag! Ser att jag skrivit att jag hade två kvar sist jag skrev, men har upptäckt att hane och hona delar på dem ibland, så de tar varsitt "stim" ungar och vallar runt, så jag hade nog bara missat en eller kanske fler.....