Maskar i Sanden

#1 - 18 november 2010 20:03
Hej

Jag måste fråga. Jag rensade i mitt yngelavkarium som jag kallar det. Ett 60 liters akvarium med enbart ancistrusbebisar, två sorters räkor (röda och vita) samt guppisar. När jag rengjorde sanden eller lite då jag har praktiskt taget hela gruset fullt med ancistrusar så insåg jag en inte så kul sak när jag hälde ut vattnet i slasken. Det var fullt med simmande maskar. Tunna, smala och super små. Vad är det?

Mvh Anna
#2 - 18 november 2010 20:05
godis för fisk vet jag i allafall
#3 - 18 november 2010 20:26
Jag köpte något liknande, vita små maskar till mina fiskar och dem älska det :)
#4 - 18 november 2010 20:36
infusorier? hade jag i mitt försvann snabbt som attan så snart ynglen upptäcke dom
#5 - 18 november 2010 21:33
aha men mina små guppisbarn är ju bara vid ytan och ancistrusarna äter väl dom inte? Jag ser inga maskar i vattnet utan dom kom upp när jag körde slamsugen. DOm är ju enbart i sanden tror jag för jag ser dom inte alls. Vad kan dessa maskar bero på? Varför får man dom och hur får man dem? Kanske matar jag för mycket men när jag slänger ned ca 10 maltabletter så försvinner dom dagen efter då alla har ätit upp allt. Jag har ju minst 200-300 ancistrusar i detta akvarium. Kanske inte 300 då jag har gett bort några men vågar inte flytta dem till något av mina andra 3 akvarium där dom troligtvis blir uppätna.

Annons