Hej!
Testade detta nyligt i mitt 140 liters akvarium,
Först en 5 liters dunk, med c:A 5 liter vatten + 2 kryddmått torrgäst, 2 teskedar bakpulver och 5dl socker.
Ifrån den 5 liters dunken ska u i locket göra ett litet hål strax mindre än den silikon slang du sedan sätter fast igenom hålet med lämpligast silikon lim låt den sluta ungefär 1 cm under locket endast, limmet finns på ex. Ok/Q8.
Den slangen sätter du fast i ex. en 0.5 liters coca cola flaska på samma sätt fast denna ska sluta nära botten i flaskan, Sen fäster du slang nummer 2 i samma 0.5 liters coca cola flaska på samma sätt som 5liters dunken, c:a 1 cm igenom korken. Använd silikon limmet duktigt då du inte vill ha några läckage.
Slangarnas längd skall vara ungefär 50 cm ifrån 5liters dunk till 0.5liters flaskan, och slang nummer två kan ju lämpligt vara c:a 2meter så du lätt kan få ner den i akvariumet.
Väl i akvariumet med slangen så satte jag den till insuget till mitt ytterfilter så att kvävet går in u filtret så att pumpen får hugga sönder kvävet till microsmåa bubblor.
Detta fungerade bra för mig, men jag fick gröna trådalger dag 3 när jag kört med detta.
Så tog ut det tills jag får tag på Black Mollys. :)
Men växterna verkade trivas. :)
Lycka till.
Om min beskrivning är dålig? då jag gjorde mitt bästa ;) hehe