[quote=Dunder]Dom är allt från 1mm till 20mm , och endel är frisimmande, dom blir ju bara fler hela tiden, tänkte jag skulle rensa i det idag och tvätta ur sanden , sen tar jag vatten ur ett annat akvarium.[/quote]
Jag tror det blir svårt att få bort masken genom att rensa,och ta vatten ur ett annat akvarium. Kluttar du för mkt är risken att du för över masken till det andra akvariumet samt att dina yngel dör. Gör du som du tänker göra så är risken stor att dom dör,gör du inget och det nu verkligen är en mask som angriper fisken så dör förmodligen ynglen i alla fall fast lite senare.
Jag skulle gjort ett 50% vattenbyte samt medicinera tanken mot mask,med risk för att ynglena dör,eller oxå överlever dom och blir jättefriska,i så fall dör bara masken.
Hur man än vrider o vänder på det så är risken stor att ynglena dör, jag har dock medicinerat mot mask i förebyggande syfte där jag har yngel och dom dog inte.
Prova med det medlet jag använde,utan att nu här göra reklam så skulle jag medicinera med "dacty mor från Aquarium Munster. Ett ganska nytt medel men otroligt effektivt och snabbverkande.