[QUOTE=small]Heja dinajel !!!![/quote]
Haha! Jäj! Go me! :)
Kör med en albit som ligger i ett gammalt innerfilter (används enbart för detta) och jag har också "tur" som får extremt små bubblor.Tycker nog att man ibland måste säga till sig själv,"OK,visst skulle jag kunna få det bättre om jag gjorde si eller så,men det här får duga".Mina växter växer extremt snabbt om man jämför med innan jag började med DIY och KNO3 och KH2PO4,men säkert inte lika extremt snabbt om man jämför med andra här på forumet.Men som sagt jag är nöjd så här långt,bortsett från någon växt som inte alls vill växa i min burk.Har varken pengar eller lust att ha en tub med tillbehör ståendes i vardagsrummet.Någon som vill köpa en 5kg´s kolsyretub så har jag en till salu.
Jag håller verkligen med dig. Mina växter verkar må bra och växer som aldrig förr. Visst kanske man kan få växterna att växa ännu bättre, men jag är nöjd som det är. Mäsk är billigt, växterna mår bra, fiskarna mår bra. Mitt akvarium är mycket snyggare än innan.
Jag börjar bli skeptisk till mina co2-mätningar, även om jag mätt flera gånger och får samma resultat hela tiden. (6,4 - 6,5 på morgonen efter att ha tagit ur co2-slangen över natten, och 6,2 på kvällen). Men det är väl bara att inse att det stämmer. Ska göra ytterligare några tester och mätningar dock. (Kolla kranvattnet, kolla kranvatten som varit upptappat några dagar, kolla akvarievattnet direkt efter vattenbyte 50%, kolla akvarievattnet när co2 pumpats i hela natten, kolla olika tidpunkter på dagen, jämföra med värdena i snäcklekarkaret (där jag häller i bikarbonat och har KH 21), osv, usw, etc.)
Det skulle säkert lösas upp ännu mer co2 (vilket jag dock tydligen inte behöver) om jag ledde in slangen i en alträbit längst ner i filtret (eller moddade en liten Fluval 1+ att ha som reaktor), men det skulle bli ännu mer pill. Att bara stoppa ner slangen i venturin är extremt enkelt och funkar bra för mej. Jag får ändå beskära mina H. polysperma ett par gånger i veckan...