marmorgurami

#1 - 5 mars 2004 16:09
en av mina marmorguramis jagar mina andra guramis varför
är det en sorts förlek eller är den bara elak??????
#2 - 5 mars 2004 16:25
Är det en hane? Har du fler hanar i akvariet? Hur många gurami honor har du?
Hanarna är rätt elaka mot honorna och jagar dem hela tiden. Man måste ha mer än 1 hona annars kan hanen stressa ihjäl henne. 3 honor eller mer till en hane är lagom. Och ha bara en hane i akvariet!
#3 - 5 mars 2004 16:39
jag tror att jag har två hanar en marmor och en guld gurami, men jag köpte en marmor gurami till idag för att den marmorhanen jagade guldguramin hela tiden så jag trodde att det kanske var för att båda TROR jag är hanar.
men ska dom göra så ???
#4 - 5 mars 2004 16:43
Så du har 3 hanar i samma akvarium?
Du ska bara ha en hane i ett akvarium. De bråkar så mycket annars med varandra och de kommer att ha ihjäl varandra om du inte delar på dem. Byt ut 2 hanar mot 2 honor istället!
Marmorgurami och Guldgurami är samma fisk, men med olika färger!
#5 - 5 mars 2004 16:56
nej nu har du fått det fel, jag har två marmor en av dem är jag säker på att det är en hona men 1 av marmor och guldguramin är jag inte säker på om de är honor eller hanar
hur ser man om dom är hona eller hane?
#6 - 5 mars 2004 17:50
Ursprungligen skickat av Haris

nej nu har du fått det fel, jag har två marmor en av dem är jag säker på att det är en hona men 1 av marmor och guldguramin är jag inte säker på om de är honor eller hanar

hur ser man om dom är hona eller hane?

Hanen har längre å spetsigare ryggfena medans honan kortare å mer rund...
#7 - 5 mars 2004 18:32
jag ahr sett nu och guldguramin är en hane men han försöker inte döda de andra fiskarna, är det något fel på min marmorgurami(hanen)?
#8 - 5 mars 2004 18:39

jag ahr sett nu och guldguramin är en hane men han försöker inte döda de andra fiskarna, är det något fel på min marmorgurami(hanen)?

Hur stort ä karet??

Mina guramis (OrmskinnsG, MosaikG, GuldG ett par av varje) Sammsas J*** bra med de andra firrar i 200 liters karet å den ä verkligen överbefirrad...hehehee Kan man säga så??!!½
#9 - 5 mars 2004 18:46
karet är 105 liter så jag tror att det är stort nog eller?
#10 - 5 mars 2004 18:51

karet är 105 liter så jag tror att det är stort nog eller?

Okey...för att avgöra det hela kan du nog tala om hela karets besättnigen...Så kan vi utgå där i från. Vad sägs?

Karet kunde vara lite större men sen är det vad du har för andra firrar i å hur många som kan vara det avgörande.

Guramis blir mellan 12 -15cm stora som vuxna å blir lungnare med tiden.
#11 - 5 mars 2004 18:59
[i]

Guramis blir mellan 12 -15cm stora som vuxna å blir lungnare med tiden.

Beroende på art förståss ormskinnsgurami är störst i mitt kar han mäter hela 15cm medans honan är lite mindre runt 14cm.

Annons