märkligt beteende med paletthane + yngel

#1 - 16 november 2007 14:44
Hej mina paletter har vandrat omkring med sina yngel nu i 4 dagar, Jag tror det är bara 1 yngel kvar. Hanen och honan jagar fortfarande bort alla som kommer nära på ett ställe. Jag såg hannen med ett yngel i munnen som han spottar ut och simmar i väg sen när han kommer tillbaka simmar ynglet in i munnen igen och han spottar ut igen. Så jag undrar om de ska göra så eller??? Jag hoppas att de kan klara av mer nästa gång de får yngel.
#2 - 16 november 2007 15:42
Har nog aldrig sett just det beteendet, men om jag minns rätt, så hade jag ett par där det såg ut som hanen simmade runt med ynglen i munnen. Det såg nästan ut som om han letade efter nå´t säkert ställe att släppa ut dem på, har för mig att honan inte verkade så intresserad.
#3 - 16 november 2007 15:57
Micke_A skrev:
Har nog aldrig sett just det beteendet, men om jag minns rätt, så hade jag ett par där det såg ut som hanen simmade runt med ynglen i munnen. Det såg nästan ut som om han letade efter nå´t säkert ställe att släppa ut dem på, har för mig att honan inte verkade så intresserad.

Ja ynglet lever än och de turas om att flytta runt med det. vi får väl se om det överlever. Jag har bara haft paletterna i snart 3 veckor.
#4 - 18 november 2007 17:38
Jag har också paletter och dom har lagt ägg flera gånger men har ätit upp ägen nu har dom dock inte det och för ca två dar sedan så började alla äggen skaka är det ett tecken på att dom håller på att kläckas?
#5 - 18 november 2007 20:37
Förlåt att jag avbryter men jag har total kaus i mitt akvarium.
Jag har 8 tigerbarb och hela stimmet har prisis lekt/håller på + 4 platy varav två alldeles snart ska föda + ett par palettciklider som har ägg som håller på att kläckas kan jag ha alla yngel i ett 25 liters akvarium utan att någon art äter upp en annan?

Behöver ett snabbt svar

Annons