tack så jättemycket :) Exakt vad menar du med räkmix? (i'm new to the game)
Jo, införskaffar nästa månad en 220L om allt går som planerat :) (går köpet igenom får jag ett 3 månader gammalt kar med lysramp och pump för 1000 spänn!!)
Men blir det inte ett ENORMT problem att Mari Gold är Malawi oc Synodontis nästan uteslutande är Tanganyika?
Borde man... Vad tänkte jag... Ha växter? Har hört att Malawi+växter kan vara rätt dåligt. Borde man ha en massa sten? Då jag förstått att detta är norm gällande malawi, men att mari gold föredrar rötter.
räkmix är ett mycket bra foder för just afrikanska ciklider som är gjort på räkor, ärtor mm (finns att köpa, men går även att göra själv)
nä, det går bra att blanda malawi, viktoria och tanganyika. då de gäller malar är de heller inte så känsliga.
att malawi börjar käka på växter kan bero på att de matar för dåligt eller att de cikliderna käkar växter (finns inte så många, då de flesta käkar alger och smådjur i algmattan).
mycket sten är bra. ger många gömställen.
skippa helst rötterna, då malawi, viktoria och tanganyika vill ha högt ph och rtter kan sänka ph-värdet kraftig