Mardrömmar om Akvariet?

#1 - 25 juli 2007 17:00
Någon som brukar ha mardrömmar om sitt akvarium? :p

Jag brukar inte själv direkt ha mardrömmar men när jag hade sängen brevid mitt akvarium så kunde jag vakna upp på natten av att jag hade stött till akvariumet gaska hårt.
Och då kan jag ju säga att min puls gick upp ;)
#2 - 25 juli 2007 17:05
var väl mest i början, när man hörde de knaka till och man hörde konstiga ljud, då blev jag nojjig som fan ahha:P
#3 - 25 juli 2007 17:15
Jag hade ett akvarium för några år sedan, och efter att jag hade gjort av med det så började jag få mardrömmar om det. Jag började drömma att jag bara hade glömt bort akvariumet och fortfarande hade kvar det, och när jag sen kom på att jag hade det igen var en del fiskar döda och de andra sjuka, och vattnet var jätteäckligt. Och så drömde jag att jag hade några stora vidriga fiskar, typ feta ålar och hajar och bläckfiskar, som jagade och åt upp de andra fiskarna. Till och med jag var rädd för dem. Sen typ 5 år senare när jag skaffade akvarium igen (och det beslutet berodde på en omardröm om fiskar, där jag hade två jättefina fiskar i en damm) så upphörde mardrömmarna. Fast det har hänt någon gång nu att jag har drömt att mina fiskar är sjuka, men det är ju sant. Eller förhoppningsvis inte nu längre..
#4 - 25 juli 2007 17:20
bara i vaket tillstånd, tex när man handlat fisk för X000:- när man sitter i bilen och vet om att chansen finns trots att vattenvärderna teoretiskt är 100% bra så finns chansen där ändå att allt går åt pipan
#5 - 25 juli 2007 17:29
Inatt drömde jag att mitt 60L var Fullt med cyano och en massa mystiska alger, inte riktigt en mardröm men jag var iallafall väldigt olycklig och irriterad ett bra tag när jag vaknade, tills jag insåg att det var en dröm
#6 - 25 juli 2007 18:11
Drömmer mest om min damm efter jag hade en Häger attack
#7 - 25 juli 2007 20:30
Min mamma drömde mardröm om mina fiskar när jag var bortrest och hon passade dem. Trots att jag hade förklarat för henne att det gjorde inte det minsta om hon glömde bort dem en dag eller två så drömde hon natten efter att hon glömt dem att alla fiskarna dog så sen fick dem mat varje dag resten av veckan ^^
#8 - 30 juli 2007 11:10
Hehe.. Undra om det är mer stressande att ha ett akvarium med allt vad det innebär och inte så lugnt och harmoniskt som det låter? :)

Annons