Mardröm..

#1 - 6 februari 2014 14:04
Jag drömde mardrömmar inatt. Jag hade i drömmen köpt nya fiskar och fått med en fisk som jag inte visste vad det var. När jag i drömmen vaknade morgonen därpå så var det totalt rent på växter i karet. Bara lite grön stubb kvar ovan gruset. Hela min skog av vallisar och alla anubias var borta. Den nya medföljande fisken hade knaprat i sig allt grönt som fanns i karet. Hua...
Hur den lyckats med konststycket att trycka i sig allt det gröna är en gåta. För den var inte så stor, 4-5 cm nånting. Och den såg sådär oskyldig ut som att vadå? Jag har väl inte gjort nåt..

Tur att det bara var en dröm.. hahahaha
#2 - 6 februari 2014 14:37
*haha*
#3 - 6 februari 2014 14:57
låter som mina gamla malar har varit igång......
Christer5
#4 - 6 februari 2014 15:22
För många år sedan tog en kompis över ett gäng Nyckelhålsciklider,han hade ett stort akvarium med massor av en växt Cabomba.

Det blev mardröm,dagen efter var alla Camoborna i små bitar och flöt omkring ,varje gång vi träffas för jag höra av hans fru,
kommer du ihåg när vi fick Nyckehålscikliderna !

Inte roligt :) (men kanske)
#5 - 6 februari 2014 16:11
Hmm, nyckelhål som äter växter? Låter skumt... Jag har en växt i två kar, som liknar Cabomba (minns inte vad den heter), och i dessa två kar har jag just nyckelhål (bl.a ett par med yngel), och de petar inte på växterna.
#6 - 6 februari 2014 16:25
[QUOTE=MonkanS;1685221]Jag drömde mardrömmar inatt. Jag hade i drömmen köpt nya fiskar och fått med en fisk som jag inte visste vad det var. När jag i drömmen vaknade morgonen därpå så var det totalt rent på växter i karet. Bara lite grön stubb kvar ovan gruset. Hela min skog av vallisar och alla anubias var borta. Den nya medföljande fisken hade knaprat i sig allt grönt som fanns i karet. Hua...
Hur den lyckats med konststycket att trycka i sig allt det gröna är en gåta. För den var inte så stor, 4-5 cm nånting. Och den såg sådär oskyldig ut som att vadå? Jag har väl inte gjort nåt..

Tur att det bara var en dröm.. hahahaha[/QUOTE]

Men det är inte så illa när det händer. Mina petrochromisar äter inte växter men de sliter dem i stycken när de får lust. Några rejäla buskage av valisneria skördades. Blev 10cm kortare varje vecka. Nu tror jag även rotresterna har försvunnit.

Några anubis för en tynande tillvaro, det ryker något blad i veckan och tillkommer bara blad varannan eller var tredje vecka.

Så slipper man bry sig om grönsaker och gallra. :-)
Christer5
#7 - 6 februari 2014 16:48
Nyckelhål äter nog inte växter men dom förstörda alla Cambombor i min väns kar :)
#8 - 6 februari 2014 16:58
Ok, konstiga nyckelhål :) Mina vare sig äter eller förstör dem.
#9 - 6 februari 2014 20:55
[QUOTE=simpson;1685235]Men det är inte så illa när det händer. Mina petrochromisar äter inte växter men de sliter dem i stycken när de får lust. Några rejäla buskage av valisneria skördades. Blev 10cm kortare varje vecka. Nu tror jag även rotresterna har försvunnit.

Några anubis för en tynande tillvaro, det ryker något blad i veckan och tillkommer bara blad varannan eller var tredje vecka.

Så slipper man bry sig om grönsaker och gallra. :-)[/QUOTE]
Jag gallrar så gärna själv. Och det får jag göra med jämna mellanrum. Men det tar just ingen tid alls att dra upp ett par plantor då och då... :)

Annons