mår min JD inte bra?

#1 - 27 december 2009 17:47
Har två JD's som jag passar åt en bekant ett tag, tycker att den beter sig konstigt och det har den tydligen gjort innan jag fick den också.

Det är ett par jag har och tror att det är honan som är utsatt, hon är mycket mindre och inte lika färgglad som den större, oftast när den kommer fram så blir det en våldsam jakt genom akvariet tills den gömmer sig igen, och då gömmer den sig bakom pumpen, med huvudet vänt upp mot ytan och kan vara där i flera timmar tills samma scenario utspelar sig igen.

Är bara en nybörjare än så länge men känns inte som att det är så den skall bete sig riktigt..

tack på förhand
#2 - 27 december 2009 19:50
Den är ju mobbad! Den behöver kanske inte vara sjuk, men den rymms inte i karet spm det låter. Föreslå till din kompis att han flyttar den eller ger bort den.
#3 - 27 december 2009 20:08
Dre skrev:
Den är ju mobbad! Den behöver kanske inte vara sjuk, men den rymms inte i karet spm det låter. Föreslå till din kompis att han flyttar den eller ger bort den.

Ja det är min tanke också. Jag har redan gett bort två fiskar utav dom som var hans.. två zebror, innan dom försvann var det riktigt kaos!

Annons