Månsken´s belysning

#1 - 2 februari 2010 14:04
[FONT=Arial]Hej vill bara tipsa om detta företags belysning. Fått deras prislista mailad till mig och de är inte så tokiga alls! :) [/FONT][FONT=Arial]http://www.thinlight.se/[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Funderar på deras Ljustråd Marin, Är det någon här som har använt det till sitt kar?[/FONT]
Deras Marin tråd är bara 3mm tjock så det blir ju minimalt med inbyggnadsdjup... :)
Fan nu blev man på shoppinghumör! :)
#2 - 2 februari 2010 14:22
Vi hade en liknande slinga på jobbet som vi dekorerade en vägg med.
Den lyste inte särskilt stark så om denna inte lyser bättre så är jag tveksam att den blir någon bra månskens-belysning.
#3 - 7 februari 2010 21:44
Chansade och beställde hem den....
Nej den lyser INTE tillräckligt starkt...!!!!
IKEA nästa..deras LED-ramp skall tydligen vara billig och bra
#4 - 7 februari 2010 22:10
vad för höjd är det från ljustråden till t.ex. botten?
De kanske funkar om akvariet inte är så stort och vad för priser pratar vi om?
#5 - 7 februari 2010 23:01
IKEAs LED är billig och fungerar hyffsat om det inte sitter för högt.
#6 - 8 februari 2010 23:47
#7 - 9 februari 2010 16:05
bjornsson skrev:
vad för höjd är det från ljustråden till t.ex. botten?

De kanske funkar om akvariet inte är så stort och vad för priser pratar vi om?

Ljustråden Marin är 3mm tjock lyser jättebra men inte tillräckligt starkt, från tråden ner till botten av karet har jag 45cm, ljuset når knappt halvvägs...
Denna tråd är avsedd för Marint bruk så man kan nog ha den i karet med men hur skulle det se ut...
betalade knappt 300:- för 2m tråd, Inverter och transformator, fick lite rabatt..!
Väldigt bra att ha å göra med snabba att svara på mejl å allt.
Dom har en tråd som heter High Voltage som visst skall lysa dubbelt så starkt som Marin men jag spinner nog vidare på IKEA´s LED, blir dyrt i längden å vara försökskanin..:)
#8 - 9 februari 2010 16:11
CuRSeD skrev:

Dessa spotlight är just spotlights så dom lyser ju bara upp en fläck, jag vill ha hela karet i ett blått dunkel... :)
Men jag har allt sneglat på dom...;)

Annons