mångbandad yngellycka =)

#1 - 17 maj 2004 18:29
Efter ett bra tags väntande på att mina snäckisar (multifasciatus) skulle leka såg jag idag i ena ögonvrån ett litet yngel vid en snäcka.
Lyckan blev total och efter noggrannare studie såg jag flera små krabater som simmade omkring vid snäckgömman.
Vet ännu inte hur många de är, och jag hoppas de håller sig i liv tills imorgon när jag tänkt inhandla lite artemia. Fick även tips om att använda en pipett för att få ner maten till dem. skall försöka hitta någon bra variant av det tipset.

Förra veckan trillade det dessutom ut ett 30-tal guppyyngel, så det är fullt sjå med att pyssla o titta på de små liven i båda karen nu [:-88]
#2 - 17 maj 2004 18:36
Grattis Neptun!!! Jag måste väl nästan vara lite gudmor till dom där ynglen va???
Jag kan tala om att jag inte matat mina yngel alls mer än med vanligt granulat, men det har ändå blivit några från varje kull... och har dom väl börjat så är dom värre än Ancistrusar!!!! Jag köpte mina i februari... har bara en hona och ändå yngel i 4 olika storlekar, alltså från olika kullar....
Någon gång har de iofs fått lördagsgodis i form av nykläckt artemia, och då blir det fart i burken vill jag lova...
#3 - 17 maj 2004 19:09
Man får ta och gratulera..=)
Jag tror då inte att du behöver oroa dig för att ynglen ska dö över natten, jag har yngel i fem olika storlekar (ca 30st) och jag har inte specialmatat dem. När dom var riktigt små så fick dom smulad äggula någon gång i mellan åt, det var väldigt uppskattat så känner du dig orolig kan du ju alltid prova med det..
#4 - 17 maj 2004 19:20
Hej

Grattis! [:)] Och den som var lite dålig i början klarade sig, har jag för mig att du sa?

MVH Micke
#5 - 17 maj 2004 19:57
grattis! spännande det där, nu blev jag ännu mer sugen på snäcklekare ju! (undrar om det går att smyga in ett akvarium till - i köket kanske?)
#6 - 17 maj 2004 20:16
grattis :D
#7 - 17 maj 2004 20:46
Vad kul!
Det var väl tur att vi lyckades övertala dig att köpa fiskarna då... [;)]
#8 - 17 maj 2004 20:52
Ett stort grattis till pappa neptun =) eller morfar eller kanske farfar *s*
#9 - 17 maj 2004 21:03
Ursprungligen skickat av Marie J

Ett stort grattis till pappa neptun =) eller morfar eller kanske farfar *s*

Både morfar och farfar blir det väl? [:-38][:D]
#10 - 17 maj 2004 21:15
Ja du jäklar.[:I]
#11 - 17 maj 2004 21:25
Klart du blir Gudmor Nanc =)
Tack för alla trevliga ord, och tipsen på foder.

Annons