Någon här som har 20 eller mer guppys i ett akvarium? Hur många yngel får ni med så många guppys i ett akvarium?
Detta är svårt att svara på, om du har dem i ett litet akvarium så kommer de inte att bli så många över tid, men om du ger dem mycket plats så kommer många yngel att överleva, skaffa istället bara 2-3 honor och några snygga hanar, de blir snart 20 individer och fler ändå....verkar bara dyrt att köpa så många på ett bräde.....sedan håller jag med om att kosten är viktig, men mitt tips är för ynglens del att mata med levande yngelfoder, artemiaNAUPLIER är bra men dyrt, micromask är billigt och enkelt att odla, jag matar själv med det i ALLA mina akvarier oavsett invånare, ALLA fiskar jag har äter dem trots att de(maskarna alltså) är så små...de vuxna fiskarna får dessutom en blandning av flera olika frysfoder och många olika typer av kommersiella foder. Vartefter ynglen växer till sig så börjar de äta av de vuxnas mat också... Och mina fiskar trivs.....:p:D
Jag har för övrigt ett akvarium med massor av platy(15-25 i olika storlekar) och guppy(25-50 stycken i olika storlekar), ett gäng pansarmalar och några ancistrus, det är väl många i samma akvarium? Vattenvolymen är bara på 60Liter........och jag vet, de borde ha större men tyvärr finns det begränsande orsaker till att de bor som de gör....trivs gör de däremot, några dödsfall pga dåligt vatten eller stress har jag inte upplevt hittills, och då har akvariet varit igång i 2-3 år....