vickson skrev:Ja jag vet inte hur hård man ska vara. Men det känns inte bra i magen när man är där. Har svårt för att säga till dock, det här är ett väletablerat Djurmagazinet som jag bara hört gott om (dock inte om själva fiskavdelningen) och de borde väl ändå se själva kan man tycka. De är jättetrevliga dessutom, svårt då tycker jag.
vickson skrev:Jo, det får man räkna med. När jag jobbade i akvarieaffär var ägaren väldigt noga med att kolla skicken i alla kar varje förmiddag, och var det tveksamheter karantänade han direkt. På Djurmagazinet i stan där jag bor är det alltid minst ett kar karantänat och det inger förtroende tycker jag. På det Djurmagazinet jag pratar om har jag nog aldrig sett det, inte vad jag lagt märke till i alla fall. (Och med karantän i dessa fall menar jag när man sätter på en "röd karantän-lapp" och stoppar försäljningen från det karet.)
Trist när det ser ut på det här viset. Läste på affärens hemsida och de ger ett fantastiskt seriöst och profsigt intryck, vilket de också gör när man är där. Är lite förvånande.
dezplay skrev:Idag när jag var och handla julklappar i Skövde var jag inne på deras djurmagazin och deras akvarieskötsel kan man inte kalla perfekt direkt. Skitiga akvarier, halvdöda sjuka fiskar. Bla ett stoooort diskuspar som såg helt uppgivna/sjuka ut.
Fattar inte varför de inte sköter om sina djur bättre.
Kjell Fohrman skrev:Rent allmänt.
Man har på Zoopet rätt att kritisera enskilda affärer, men inte anonymt.
Vill man själv förbli anonym (vilket jag kan förstå att man ibland vill vara) så skall man också låta affären vara anonym.
vickson skrev:Måste fråga Kjell, om det är okej som jag att ha nämnt Djurmagazinet som ju har otaliga affärer utan att nämna stad eller om det också räknas som "övertramp"?
Kjell Fohrman skrev:Nja då blir det ju kritik mot kedjan som sådan - dvs även mot de affärer inom kedjan som är riktigt bra. Då är det bättre att peka ut själva affären, men som sagt inte anonymt.
vickson skrev:Fast jag säger ju samtidigt att ett annat Djurmagazinet är jättebra. Det är ju en kedja men med egna företagare i kedjan så jag personligen skulle inte tolka det i tråden som att alla Djurmagazin är dåliga. Tänker jag?
Kjell Fohrman skrev:Nej men andra kan och dessutom kan ju alla som är reggade här se var du kommer ifrån och då är det ju inte så svårt att räkna ut vilken affär det handlar om
Kjell Fohrman skrev:[SIZE=3]Jag upprepar mig - vill ni kritisera så var inte anonym. Ni skall ange ert namn i inlägget. Det räcker inte att det står angivet i profilen eftersom man måste vara reggad på Zoopet för att kunna läsa i profilen. [/SIZE]
bossep skrev:Så du menar att man skall undertäckna det man postar så här eller?
Bo Persson
PS kanske vore smart att lägga till det i fältet för signatur! Då glömmer man det inte.