Man kan va lycklig =)

#1 - 19 augusti 2004 20:00
Ska börja på dykning nästa Tisdag =) Ska bli hur kul som helst [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Ville bara säga det

MVH Mazi
#2 - 19 augusti 2004 20:10
Lycka till...

Stundar en planerad exotisk resa efter "certifikatet" är hembärgat?[;)]
#3 - 19 augusti 2004 20:20
Lycka till...
Som "glasögonorm" trodde jag länge att den undre värden inte var något för mej... Jag var ganska avundsjuk på Leffe Ö (senare även kollega i både Mac och landstingsvärlden) i UAF som tydligen kunde dyka till 60 m militärt (men där fanns ju inte mycket att se) innan han tipsade mej om en närsynt optiker i Uppsala som fixade till dykarglasögon. Dom snorklar jag med än idag.
Jag har snorklat den undre världen i nu snart 30 år och det är framförallt i saltvattnet det är riktigt intressant - på senare år har jag genom min filippinska fru även snorklat tropiskt vilket är fantastiskt - konstigt nog har suget efter ett saltvattensakvarium avtagit efter att ha sett verkligheten...
#4 - 20 augusti 2004 12:16
Vi ska nog åka till Cypern. Fast jag tror inte jag får dyka med tuber utan att nån myngig person med certifikat är med mig, förrän jag är 15, och mina föräldrar ska inte dyka (blir för dyrt). Mamma ska nog börja efter att jag har tatt certifikatet.

MVH Mazi
#5 - 20 augusti 2004 12:31
Lycka till!

Själv så nöjer jag mig med det man ser ner till 6-7 meter, längre än så klarar jag inte med med luften jag har i lungorna..
#6 - 20 augusti 2004 12:40
Lycka till.

Sen skall du veta att det finns fantastiska dykvatten i sverige oxo
lysekil är ett strålande exempel på detta.

Om du bor i närheten av skånetrakten så passa på att åka ut med någon båt och prova vrakdykning.
Har varit med om 30-40 meters sikt i ett alldeles fantastiskt grönt skimmer på 35 m djup utanför ystad en strålande sommardag.
Det är en helt otrolig känsla när man går ner längs en lina och så helt plötsligt så uppenbarar sig en helt enorm båt ut tomma intet.

MVH Jimmy
#7 - 20 augusti 2004 12:55
Cooolt. Jo, jag bor i skåne. En kompis pappa har certifikat och har dykt i en grotta som börjar under vattnet och slutar på land inne i ett berg (där är ju några "lufthål"). Jag har snorklat där, men där är mycket brännmaneter. Klart vatten är där iaf. Ligger nära mellbystrand.

Läääääängtar till nästa tisdag [:-5]

MVH Mazi
#8 - 22 augusti 2004 14:09
Snyft, vill också testa, men det går inte :-( kommer aldrig lyckas få läkarintyget snyft (har haft två epilepsianfall under det senaste året, det är väl två år som gäller?!). Fast jag får väl nöja mig med att snorkla, hoppas bara jag lyckas spara ihop lite pengar till en resa till lämpligt fiskrikt område i världen och dessutom får med mig min sambo. Jag vill simma omkring i en varm ocean och se färglada fiskar.

Annons